اردوغان: ترکیه به عملیات اکتشافی در شرق مدیترانه ادامه می دهد

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه می گوید که این کشور به حفاری های اکتشافی برای منابع نفت و گاز در شرق مدیترانه که پیش از این باعث بروز تنش های شدید در روابط آنکارا با کشورهای قبرس، یونان و اتحادیه اروپا شده بود، ادامه خواهد داد.

اردوغان: ترکیه به عملیات اکتشافی در شرق مدیترانه ادامه می دهد

بهترین تجربه سفر را با خرید تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

در ماه دسامبر، اتحادیه اروپا آنکارا را تهدید کرد که در صورت افزایش فرایند اکتشاف ذخایر سوخت هیدروکربنی در آب های مورد مناقشه سواحل قبرس، تحریم هایی علیه ترکیه وضع خواهد نمود.

با این حال، بروکسل اندکی بعد در پی توافق ترکیه با خارج کردن یک کشتی تحقیقاتی از منطقه از این تهدید صرف نظر کرد.

اما روز آدینه اردوغان بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت که ترکیه نشانه هایی دال بر (وجود) گاز طبیعی در منطقه دریافت نموده و به دفاع از حقوق خود برای اکتشاف در بستر دریاها ادامه خواهد داد.

اردوغان در یک سخنرانی گفت: حقوق ما هرچه هست، هر طور شده به دست خواهیم آورد و عملیات های اکتشاف نفت خود را در مدیترانه شرقی، قبرس و تمام آن دریاها اجرا خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1058

به "اردوغان: ترکیه به عملیات اکتشافی در شرق مدیترانه ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: ترکیه به عملیات اکتشافی در شرق مدیترانه ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید