اتحادیه اوراسیا تخفیف دهنده مسائل مالی

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران/گیلان وزیر نیرو گفت: اتحادیه مالی اوراسیا می تواند تخفیف دهنده مسائل مالی باشد.

اتحادیه اوراسیا تخفیف دهنده مسائل مالی

رضا اردکانیان عصر امروز در نشست مشترک شورای هماهنگی و توسعه صادرات ایران با موضوع اوراسیا که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گشت، اظهار کرد: باوجود اینکه تحریم ها بر ما تحمیل شده اند و هر لحظه به دنبال برطرف آن هستیم اما یک فرصت بی نظیر هم محسوب می شوند لذا بیایید به یکدیگر یاری کنیم تا سفره تحریم ها جمع نشده، مسائل را حل کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه اصلی ترین مشکل که موجب تجربه ناموفق در اکو شد، برخورداری ما از سازمان بخشی شده بود، گفت: اتحادیه موقت مالی اورآسیا که از پنجم آبان ماه تشکیل شده می تواند نه تنها تخفیف دهنده مسائل مالی بلکه تعلیم دهنده مسائل و چالش های مالی باشد لذا باید در فرصت فراهم شده ساختارهای میان بخشی را تقویت کنیم.

وی اضافه نمود: اتحادیه مالی اورآسیا ما را مجبور می نماید که به شکل منسجم، اهداف را دنبال کنیم.

وزیر نیرو گفت: روسیه در سال 250 میلیارد دلار واردات دارد، باید از این فرصت بهره مند شویم، در این راستا نقش استان گیلان بسیار زیاد است.

متاسفانه از ظرفیت گردشگری در خزر استفاده نکردیم

وی گفت: موضوع گردشگری یکی از زمینه های کار جدی است، متاسفانه از ظرفیت گردشگری در خزر استفاده نکردیم. استان کیلان در این زمینه می تواند پیشرو باشد، دولت روسیه برای استفاده از ظرفیت گردشگری خزر در حال ساخت کشتی بزرگ است.

وزیر نیرو گفت: پس از عملیاتی شدن موافقتنامه مالی اورآسیا تا به امروز حدود 250 میلیون دلار از اورآسیا واردات داشتیم و 180 میلیون دلار صادرات ما به اورآسیا بوده، تعرفه ترجیحی اورآسیا 86 درصد است در حالیکه ایران کمتر از 23 درصد از این تعرفه بهره مند شده است.

وی اعلام کرد: ایجاد کارگروه و تشکل در گیلان برای حوزه صادرات می تواند نقطه آغاز خوبی باشد اما منتظر نمانیم تا کار وسیع در مقیاس ملی صورت گیرد، بلکه هرچه زودتر باید آغاز کرد.

وزیر نیرو اضافه نمود: بحث ارز حاصل از صادرات همیشه مطرح بوده، اصلی ترین چالش که نیازمند توجه بوده، رابطه بانکی است. دبیرخانه اتحادیه مالی اورآسیا روی این موضوع تمرکز دارد و راهکارهایی از قبیل استفاده از نظام سوئیفت روسیه، بهره مندی از ارزهای رایج با موضوع روبل، تبادلات کالا با کالا و کالا با پروژه را مطرح نموده است.

وی گفت: منطقه قفقاز شمالی فرصت خوبی است که باید حضور فعالی با برگزاری نمایشگاه یا تعریف پروژه در آن منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به زیرساخت های برق در گیلان گفت: خوشبختانه در گیلان مسئله ای برای تامین برق واحدهای صنعتی نداریم، زیرا در گیلان ظرفیت فراوری برق هزار مگاوات به نسبت مصرف بیشتر است که بهترین مصرف کننده برق اضافی، واحدهای صنعتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 47

به "اتحادیه اوراسیا تخفیف دهنده مسائل مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اوراسیا تخفیف دهنده مسائل مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید