5 مدل برتر بوئینگ

به گزارش بازی های فکری، 5 مدل برتر بوئینگ

امروزه افراد زیادی برای مقاصد سفری خود چه تفریحی و چه تجاری از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می نمایند. شرکت های متعددی که درون کشور وجود دارند، که پروازهایی به مقاصد داخلی و خارجی را در اختیار مسافران قرار می دهند. این شرکت های هواپیمایی اغلب از دو هواپیما های دو شرکت هواپیمایی ایرباس و بوئینگ استفاده می نمایند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با 5 هواپیمای برتر شرکت بوئینگ اشنا کنیم.

5 مدل برتر بوئینگ

شرکت هواپیمایی بوئینگ که در واشنگتن و به وسیله ویلیام بوئینگ پایه گذاری شد در زمینه های ساخت هواپیماهای مسافربری، جنگی و بمب افکن ها و هم چنین فضانوردها فعالیت می نماید. این شرکت بزرگ هواپیما سازی با ادغام چندین شرکت هواپیماسازی آمریکایی به شرکتی چند ملیتی تبدیل شده که امروزه دفتر رسمی خود را به شیکاگو منتقل نموده است. این شرکت هواپیمایی که به عنوان اولین شرکت هواپیماسازی برتر دنیا و دومین شرکت صنایع دفاعی دنیا معروفیت دارد. عمده محبوبیت و معروفیت خود را مدیون مدل های برتر خود در دسته هواپیماهای مسافربری است. لذا قصد داریم تا شما را با 5 مدل برتر بوئینگ این شرکت هواپیماسازی غول پیکر آشنا کنیم.

بوئینگ 307:

این هواپیما اولین هواپیمای تجاری ساخته شده به وسیله شرکت بوئینگ بود که تنها می توانست 33 مسافر را در خود جای دهد. این هواپیما که از سیستم کابین تحت فشار بهره می برد می توانست در ارتفاع های بالاتر از 6 هزار متر پرواز کند. اولین فروش رسمی این هواپیما در سال 1937 صورت گرفت که شرکت هواپیمایی پن آمریکن دو فروند از این هواپیما را خریداری کرد. در سال های بعد این تعداد به 6 فروند افزایش یافت. پس از آن شرکت هواپیمایی تی دبلیو ای نیز 5 فروند از این مدل را خریداری کرد.

جالب است بدانید که نخسیتن پرواز این هواپیما قبل از فروش به شرکتهای هواپیمایی ناموفق بوده و 10 خدمه پروازی در طی این سقوط جان خود را از دست دادند.

بوئینگ 707:

این هواپیما که بر اساس طرحی از بوئینگ 47 ساخته شده بود هدف رسیدن به سرعت معینی را دنبال می کرد. این هواپیما که برای اولین بار در سال 1954 به پرواز عایدی توانست با عقد قراردادی برای فروش 29 فروند از این سری هواپیماهای خود قراردادی تاریخی را به ثبت برساند. این مدل از هواپیماهای شرکت بوئینگ را می توان پیشرو در ارائه خدمات رفاهی برای مسافران دانست. افزایش دید مسافران از فضای بیرون، سیستم تهویه مناسب، عدم ارتعاشات مختل نماینده، آشپزخانه و امکانات رفاهی دیگر این فروند هواپیما آن را به سرعت میان مسافران و دیگر شرکت های هواپیمایی محبوب کرد. این هواپیما نهایتا در سال 1977 و پس از فراوری 971 فروند به کار خود در این عرصه خاتمه داد.

بوئینگ 737:

این هواپیمای محبوب بوئینگ که به علت کوچک بودن به بچه بوئینگ نیز معروف است، در سال 1967 برای اولین بار به پرواز عایدی و با موفقیتی که کسب نموده بود به مدل طولانی تری در عرصه هوایی ماند و توانست تا کنون به بیش از 5 هزار فروند فراوری شده و به فروش برسد. این هواپیمای مسافربری که یکی از کاراترین هواپیماهای این شرکت است دارای طول 30 متر و ارتفاع 11 متر است. هم چنین فاصله بین دو نوک بال این هواپیما تقریبا 29 متر است. این هواپیمای محبوب مسافربری تا کنون در چهار نسل فراوری و عرضه شده است. در ایران نیز سه شرکت هواپیمایی آسمان، کاسپین و آتا ایر از این فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود استفاده می نمایند. شما نیز حتما در هنگام خرید بلیط هواپیما و سفر با این سه ایرلاین با ای ن مدل روبرو شده اید.

نسل اول تا سوم این هواپیما به صورت 737 از 100 تا 900 فراوری شده است اما نسل چهارم این هواپیما با نام های مکس 7 و 8 و 200 و 9 فراوری شده است.

بوئینگ 777:

این سری از هواپیماهای بوئینگ که در ناوگان هواپیمایی ایران نیز به چشم میخورد در 4 مدل با نام های 777 دویست، دویست ای آر، 777 سیصد و سیصد ای آر فراوری شده است. این هواپیماها که در رده هواپیماهای پهن پیکر فراوری شده اند توانسته اند نام خود را برای برخورداری از قدرتمندترین موتور در کتاب گینس ثبت نمایند. این هواپیما که تماما به وسیله نرم افزارهای کامپیوتری طراحی شده است توانایی جابجایی 278 تا 550 مسافر را دارا است. هم چنین ارابه های جابجایی این هواپیما به عنوان بزرگ ترین ارابه های جابجایی شناخته شده اند. هم چنین این هواپیماها از سیستم خلبانی جنگنده ها به جای هواپیماهای معمولی برخوردار است. این سری از هواپیماها به علت استفاده از امکانات پیشرفته و مدرن هواپیمایی توانسته جایگاه مناسبی را برای خود به وجود بیاورد.

بوئینگ 787:

این هواپیما که یکی از هواپیماهای پهن پیکر این شرکت هواپیمایی به شمار می رود در ابتدا و در سال 2004 طراحی های خود را به بازار عرضه کرد و همگان را مبهوت طراحی متفاوت و نوین خود کرد. در سال 2005 طراحی نهایی این هواپیما به اتمام رسید و آماده ورود به بازار دنیای بود. در سال 2007 این هواپیما اماده رونمایی در عرصه دنیای گشت.

این هواپیما نهایتا در سال 2011 توانست فراوریات خود را به اتمام برساند و به دست مشتریانش در سرتاسر دنیا برسد. تعداد مسافرانی که به وسیله این هواپیمای مسافربری تجاری قابل حمل است با توجه به نوع چیدمان صندلی ها از 210 تا 330 مسافر فرق دارد. هم چنین طراحی خارجی این هواپیما با توجه به صحبت های مهندسین طراح این سازه انحنای بیشتری نسبت به سایر هواپیماها دارد. هم چنین بازده سوختی این فروند بسیار بالاتر از سایر هواپیماها است.

شرکت هواپیمایی ژاپنی با ثبت بیش از 55 فروند از این هواپیما به بزرگ ترین خریدار این مدل معروف شده است. این فروند با فروش 800 فروند در قسمت آسیایی دنیا به محبوب ترین هواپیمای دنیا بدل گشته است.

شرکت بوئینگ در حال ساخت مدل جدیدی از این هواپیما با نام بوئینگ 787-10 است که خصوصیات جدیدی از جمله طول عمر بیشتر نسبت به مدل قبلی خود را دارا است.

هواپیمای بوئینگ 787 که در مدل های کوچک تر و اختصاصی با ظرفیت حداکثر 30 نفر نیز به فراوری رسیده است به یکی از لوکس ترین هواپیماهای دنیا بدل شده است به گونه ای که گویا سوئیت لوکس شما در بالای ابرها در حال پرواز است. طراحی این هواپیما که به وسیله پیرجین انجام شده است تلفیقی از طراحی داخلی هواپیماهای تفریحی و کشتی های تفریحی است.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1533

به "5 مدل برتر بوئینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مدل برتر بوئینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید