19 محصول فناورانه مورد احتیاج شبکه برق بومی سازی شد

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وجود تحریم، سبب شده تا بخش های مختلف کشور با محدودیت های ناخواسته ای روبرو شوند. در این میان، شبکه بزرگ برق کشور، یکی از بخش هایی است که تحریم ها آسیب دیده و با مشکل روبرو شده است.

19 محصول فناورانه مورد احتیاج شبکه برق بومی سازی شد

یک شرکت دانش بنیان، با استفاده از متخصصان و دانش آموختگان صنعت برق کشور و بعلاوه به کارگیری دانش روز در فراوری محصولات تحریمی مورد احتیاج شبکه برق، توانسته اقدامات موثری انجام دهد.

عمده محصولات این شرکت در رابطه با حفاظت از شبکه های برق، تشخیص عیوب بالقوه در تجهیزات الکتریکی و تحلیل مسائل شبکه های الکتریکی است؛ این شرکت پیروز به طراحی و ساخت محصولات دانش بنیان با سطح فناوری بالا شده است.

محصولات در چهار حوزه تخصصی دسته بندی می شوند، رله های حفاظتی برای تشخیص رخداد اتصال کوتاه در شبکه الکتریکی با نشان تجاری HAFEZ، دستگاه های تست و عیب یابی تجهیزات مورد استفاده در پست های برق فشار قوی با نشان تجاری KAVOSH دو حوزه تخصصی هستند.

بعلاوه محصولات و فرآیندهایی برای میزان گیری، پایش و بعلاوه هوشمندسازی شبکه های الکتریکی با نشان تجاری PAYESH و در نهایت، سامانه های نرم افزاری برای انجام مطالعات سیستم به صورت برخط، تنظیم و هماهنگی رله های حفاظتی و بعلاوه تحلیل های هوشمند در شبکه های برق با نشان تجاری SARV به فراوری رسیده است.

مهدی داورپناه بنیان گذار این شرکت با بیان اینکه هم اکنون این شرکت 19 محصول فناورانه را به صورت کاملا بومی طراحی نموده و به مرحله صنعتی سازی رسانده، گفت: از این محصولات، بعضی برای کاربردهای خاص و به صورت موردی فراوری شده و 10 محصول در حال فراوری به صورت انبوه یا نیمه انبوه است که تمام یا بخش عمده احتیاج شبکه های برق را تامین می نماید.

معاونت علمی و فناوری بیان کرد کانون پتنت ایران به منظور حمایت از این شرکت دانش بنیان، اقدام به ثبت دستاوردهای فناورانه آن در ادارات ثبت اختراع معتبر خارجی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1452

به "19 محصول فناورانه مورد احتیاج شبکه برق بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 محصول فناورانه مورد احتیاج شبکه برق بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید