گاز به 5 روستای دیگر چوار رسید ، بهره مندی 97 درصد روستاهای ایلام از گاز طبیعی

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران/ایلام گازرسانی به 5 روستای بان خشک، برجعلی، بانکلولی، طاق تاوی و بان زیارت در شهرستان چوار افتتاح شد.

گاز به 5 روستای دیگر چوار رسید ، بهره مندی 97 درصد روستاهای ایلام از گاز طبیعی

عباس شمس اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: این روستاها شامل بان خشک، برجعلی، بانکلولی، طاق تاوی و بان زیارت هستند و در مجموع بیش از 150 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای نوار مرزی استان یکی از اولویت های این شرکت است که روز به روز در حال پیشرفت و تحقق است، گفت: تا به امروز 46 روستا گازدار شده و عملیات اجرایی گازرسانی به 3 روستای دیگر در دست اقدام است و کوشش می گردد تا دهه فجر امسال مابقی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی شهرستان به اتمام برسد.

شمس اللهی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این 5 روستا بالغ بر 55 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است، گفت: صعب العبور بودن و توپوگرافی سخت منطقه ها کوهستانی باعث کندی در اجرای عملیات گازرسانی شده بود که خوشبختانه با کوشش جهادی کارکنان شرکت گاز و پیمانکاران مجری، این مهم محقق شد.

وی از ضریب نفوذ 100 درصدی گاز در منطقه ها شهری و 97 درصدی در حوزه روستایی استان اطلاع داد و گفت: شرکت گاز استان ایلام در طول چند سال گذشته تعداد زیادی از روستاهای استان را گازدار کرده که این اندازه حجم عملیات گازرسانی در استان و اندازه هزینه های تاُمین اعتبار شده پروژه های اجرا شده برای آحاد مختلف مردم قابل لمس است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه تا به امروز بیش از 500 روستا در منطقه ها مختلف استان گازدار شده است، اضافه نمود: شرکت گاز استان برنامه های مختلفی برای گازدار شدن منطقه ها مختلف روستایی به جامانده استان در دست اقدام دارد که در صورت تاُمین اعتبار ریالی از سوی شرکت ملّی گاز ایران، اجرایی خواهند شد.

علی اکبر بسطامی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه شرکت گاز استان قدم های قابل قبولی برای گازدار شدن منطقه ها روستایی استان برداشته که قابل تقدیر و قدردانی است و ضریب نفوذ گازرسانی در منطقه ها شهری و روستایی به ترتیب 100 و 97 درصد می باشد که این نشان از کوشش جهادی کارکنان شرکت گاز به مردم استان است.

وی گفت: با کوشش مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان در تحقق گازرسانی به منطقه ها شهری و روستایی استان که بیشتر از میانگین کشوری است، اضافه نمود: در بازدیدهای اجرا شده در منطقه ها روستایی رد پای پروژه های شرکت گاز مشهود است که این موضوع نشان از کوشش و جدیت مجموعه شرکت گاز در استان بوده که به نوبه خود از خدمات رسانی به منطقه ها محروم قدردانی می کنم.

وی توضیح داد: بهره مندی مردم از مواهب فراوان خدادادی منطقه حق طبیعی آنها است و در احکام و بودجه های سنواتی و بعلاوه در بودجه امسال به صراحت عنوان شده است که منطقه ها نفت و گاز خیز در اولویت بهره مندی از این منابع و هزینه کرد بودجه های مصوب مسئولیت های اجتماعی قرار دارند و هم اکنون با کوشش های مجموعه نیروهای شرکت گاز استان شاهد افتتاح و بهره برداری پروژه های گازرسانی هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1228

به "گاز به 5 روستای دیگر چوار رسید ، بهره مندی 97 درصد روستاهای ایلام از گاز طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاز به 5 روستای دیگر چوار رسید ، بهره مندی 97 درصد روستاهای ایلام از گاز طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید