چاق ترین کشورهای دنیا ، فهرستی تازه در سال 2017

به گزارش بازی های فکری، رشد زندگی امروزه اونقدر سریع شده که حمل و نقل، ارتباطات سریع و حتی غذاها هم فست فودی شده اند. اگر چه این سرعت به فع ما خواهد بود اما در بسیاری از شرایط هم دردسرساز شده اند. یکی از این نمونه مسائل، اضافه وزن و چاقی در دنیا هست که بیماری ای جدی رو در پی خودش داشته. یکی از بزرگترین علت های اضافه وزن در کشورها خانه نشینی و نداشتن تحرک زیاد و مصرف انواع فست فودهاست.این مشکل فقط در ایران نیست و همه جای دنیا چاقی معضل بسیار بزرگی شده. در ادامه با همگرد همراه شین تا چاق ترین کشورهای دنیا رو به شما معرفی کنیم ...

چاق ترین کشورهای دنیا ، فهرستی تازه در سال 2017

کویت

کویت سردسته چاق ترین کشورهای دنیاست و علت اون هم علاقه بیش از حد مردم این کشور به غذاهای فست فودی ست. کویت به دلایل منابع نفتی بسیاری که داره، یکی از کشورهای ثروتمند دنیا هم به حساب میاد و نرخ چاقی در این منطقه هم بیشتر از 42.8 درصده!

عربستان صعودی

عربستان هم از اون دسته از کشورهایی هست که پیشرفت خیلی زیادی در زمینه چاقی و اضافه وزن داشته! طبق تحقیقات و آنالیز های صورت گرفته این کشور در شمار 30 کشور چاق دنیاست که در حال حاضر هم جایگاه دومین کشور رو داره و آمار هم نشان دهنده این هست که از هر 3 نفر زن در عربستان، 1 نفر بطور جدی دچار چاقی مفرط هست و منجر به بیماری های خطرناکی هم شده.دیابت در این کشور یکی از بالاترین رتبه ها رو داره که همین بیماری هم علت بسیاری از بیماری های چاقی در مردم هست. عربستان یکی از چاق ترین کشورهای دنیا هست.

بلیز

بلیز کشور ناشناخته ای در آمریکای مرکزی ست که نرخ بالایی هم در چاقی داره و در فهرست چاق ترین کشوهای دنیا هم قرار گرفته. نرخ چاقی تو این کشور 35 درصد هست که بحران جدی ای هم برای این کشور محسوب میشه.

مصر

شهرهای مصر بیشتر از روستاهای اون دارای مشکل چاقی هستن و علت اون هم استفاده بیش از مقدار از فست فودهاست. مصر نرخ بالای دیابت در دنیا رو داره و علت بزرگ اون هم نوشیدن بیش از حد نوشابه هست.نرخ چاقی در این کشور 34.7 هست.

اردن

افزایش بیکاری و سبک زندگی مردم، یکی از بزرگترین دلایل چاقی در مردم اردن هست. زنان چاق در این منطقه 2 برابر مردان چاق هستن.

آفریقای جنوبی

شنیدن نام این کشور همواره برای ما با سو هاظمه و گرسنگی همراه بوده. آفریقای جنوبی هم در فهرست چاق ترین های دنیا وجود داره و بد نیست بدانید که بیشتر مرگ و میرها هم در این کشور به همین علت هست.انواع بیماری های قلبی ، فشار خون و سکته مغزی هم دلایل اضافه وزن در این کشور هست.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1514

به "چاق ترین کشورهای دنیا ، فهرستی تازه در سال 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاق ترین کشورهای دنیا ، فهرستی تازه در سال 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید