پاسخ مجدد چین به اتهام زنی های آمریکا

به گزارش بازی های فکری، فارس نوشت: یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین غروب چهارشنبه به وقت تهران به سخنان مقامهای آمریکا در زمینه منشا ویروس کرونا واکنش نشان داد.

پاسخ مجدد چین به اتهام زنی های آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هوا چانینگ از سخنگویان وزارت خارجه چین در توییتی وشت: آمریکا کشورهای دیگر را برای [همراهی با] کارزار بدنام کردن چین تحت فشار قرار داده است. در اینجا بحث انتخاب بین آمریکا و چین مطرح نیست بلکه سخن از انتخاب بین دروغها و حقایق، زورگویی و همکاری و یکجانبه گرایی و چندجانبه گرایی است.

این دیپلمات چینی همچنین به پیوستن کشورش به کوششهای جهانی برای ساخت واکسن بیماری کرونا اشاره نمود.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه بار دیگر کوشش کرد از شیوع ویروس کرونا در جهان برای اتهام پراکنی علیه چین استفاده کند. پامپئو در این نشست خبری در مورد نقش ادعایی چین در انتشار ویروس کرونا گفت: چین می توانست از مرگ صدها هزار نفر در جهان جلوگیری کند.

پمپئو روز یکشنبه نیز گفته بود شواهد فراوانی حکایت از آن دارند که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین شروع شده است. ادعای او در حالی مطرح شد که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا گفته اند شواهدی در تأیید این مسئله وجود ندارد.

تلویزیون دولتی چین نیز روز دوشنبه سخنان وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین بوده را دیوانه وار و مسئولیت گریزانه خواند و آن را محکوم کرد.

تلویزیون دولتی چین با استناد به سخنان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت و متخصصان مسائل علمی که گفته اند کرونا منشأ طبیعی دارفد گفت: پامپئو شرور در حال دروغ پراکنی است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 343

به "پاسخ مجدد چین به اتهام زنی های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ مجدد چین به اتهام زنی های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید