ورود گونه جدید کرونا در پکن از اروپا

به گزارش بازی های فکری، متخصص مرکز کنترل بیماری های شهر پکن در واکنش به شیوع مجدد ویروس کرونا در بازار میوه و تره بار پکن در چند روز گذشته گفت گونه جدید کرونای شناسایی شده در پایتخت چین، از اروپا وارد شده است.

ورود گونه جدید کرونا در پکن از اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

یانگ پنگ روز دوشنبه در یک نشست خبری در پکن اضافه کرد: منبع ویروس کرونا در بازار شین فادی پکن که بیشتر موارد مبتلای جدید در روزهای اخیر با آن ارتباط داشته اند، در حال تحقیق و آنالیز است.

وی توضیح داد: تشخیص توالی ژنی ویروس شناسایی شده نشان می دهد این گونه ویروس از اروپا وارد شده است اما این که ویروس چگونه وارد چین شده، هنوز معلوم نیست.

این کارشناس چینی اضافه کرد: ویروس به احتمال زیاد به وسیله محصولات دریایی، گوشت و یا افرادی که وارد بازار شده اند به این بازار سرایت نموده است.

در سه روز گذشته افزون بر 100 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در پکن شناسایی شده است که بیشتر آنها در بازار شین فادی بوده است بعد از مشاهده موارد جدید در پکن، 11 منطقه مسکونی و یک بازار محلی در جنوب پایتخت به شکل ویژه ای قرنطینه شدند.

مقامات چینی همچنین در واکنش به مبتلا شدن شماری از مردم پکن به کرونا، 9 مدرسه و مهد کودک را تعطیل و هرگونه استفاده از وسایل ورزشی عمومی و سفر از سایر استان ها به پکن را نیز به طور موقت ممنوع کردند.

بازار میوه و گوشت شین فادی در منطقه فنگ تای پکن 90 درصد میوه و سبزی مصرفی شهر 21 میلیون و 500 هزار نفری پایتخت را تامین می نماید وجود ویروس در تخته های مخصوص خورد کردن ماهی در این بازار محرز شده است.

اکنون مقام های بهداشتی چین، روی آزمایش پزشکی کارکنان و مشتریان بازار عظیم پکن متمرکز شده اند قرار است 10 هزار کارگر این بازار و 90 هزار از ساکنان اطراف این بازار همگی تست کرونا بدهند.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 385

به "ورود گونه جدید کرونا در پکن از اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود گونه جدید کرونا در پکن از اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید