مثبت اندیشی با کاهش کمتر حافظه ارتباط دارد

به گزارش بازی های فکری، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که احساس اشتیاق و نشاط می نمایند - آنچه روانشناسان نگرش مثبت می نامند - با افزایش سن، کمتر دچار کاهش حافظه می شوند.

مثبت اندیشی با کاهش کمتر حافظه ارتباط دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، نتایج این مطالعه در واقع به مجموعه در حال افزایش از تحقیقات در زمینه نقش نگرش مثبت در پیری سالم می افزاید.

ممکن است دوست داشته باشیم که بعضی خاطرات از ذهن ما پاک نشوند و یک عمر باقی بمانند اما عوامل فیزیکی و احساسی می توانند بر توانایی ما برای حفظ اطلاعات در طول عمر تاثیر منفی بگذارند. اکنون گروهی از محققان دانشگاه نورت وسترن در آمریکا در این مطالعه جدید، داده های 991 بزرگسال آمریکایی میانسال و مسن را که در یک مطالعه ملی شرکت نموده بودند، در سه دوره زمانی بین سال های 1995 و 1996، 2004 و 2006 ، 2013 و 2014 تجزیه و تحلیل کردند.

در هر ارزیابی، شرکت نمایندگان در خصوص طیف وسیعی از احساسات مثبتی که طی 30 روز گذشته تجربه نموده اند، گزارش دادند. در دو ارزیابی نهایی، شرکت نمایندگان همچنین تست های عملکرد حافظه را به سرانجام رساندند. این آزمون ها شامل یادآوری کلمات بلافاصله پس از ارائه آنها و دوباره 15 دقیقه بعد بود.

محققان ارتباط بین نگرش مثبت و کاهش حافظه، سن، جنس، تحصیلات، افسردگی، تأثیر منفی و برون گرایی را آنالیز کردند.

محققان گفتند: یافته های ما نشان داد که حافظه با افزایش سن کاهش می یابد اما افرادی که سطح نگرش مثبت بالاتری داشتند در طول تقریبا یک دهه، کاهش حافظه کمتری را تجربه کردند.

به گفته این محققان، آنالیز مسیرهایی که می توانند تأثیر مثبت و حافظه را به هم مرتبط نمایند، مانند سلامت جسمی یا روابط اجتماعی می توانند زمینه هایی برای تحقیقات آینده باشند.

مشروح این مطالعه جدید در مجله Psychological Science منتشر شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 627

به "مثبت اندیشی با کاهش کمتر حافظه ارتباط دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مثبت اندیشی با کاهش کمتر حافظه ارتباط دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید