تاثیر مخرب مصرف آنتی بیوتیک بر زنان میانسال

به گزارش بازی های فکری، بر اساس تحقیقات تازه، استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها در میانسالی ممکن است منجر به زوال شناختی بین زنان در سنین بالاتر گردد.

تاثیر مخرب مصرف آنتی بیوتیک بر زنان میانسال

به گزارش خبرنگاران ، مهر به نقل از هلث لاین نوشت: محققان معتقدند ممکن است بین میکروبیوم روده و زوالِ شناختی ارتباط وجود داشته باشد.

این مطالعه شامل 14,542 پرستار زن در ایالات متحده بود. ارزیابی عملکرد شناختی به وسیله یک باتری تست عصبی روان شناختی کامپیوتری بین سال های 2014 و 2018 انجام شد.

در مقایسه با مصرف نمایندگان غیر آنتی بیوتیک، زنانی که حداقل دو ماه در میانسالی (میانگین سنی 54.7 سال) آنتی بیوتیک مصرف نموده بودند، هفت سال بعد میانگین نمرات شناختی کمتری داشتند.

نمرات شناختی شامل شناخت کلی، سرعت و توجه روانی ـ حرکتی، یادگیری و حافظه کاری بود. محققان ارتباطی بین افزایش مواجهه کلی با آنتی بیوتیک ها در میانسالی و نمرات شناختی پایین تر در هر سه حوزه شناختی پیدا کردند. به گفته آنها، این اثر معادل چیزی بود که برای دوران سالخوردگی انتظار می رفت.

نویسندگان این مطالعه نوشتند: این داده ها درک بهتری از عوارض بالقوه آنتی بیوتیک ها در طول زندگی ارائه می کند و بعلاوه فرضیه هایی درباره نقش میکروبیوم روده در شناخت ایجاد می کند

تحقیقات قبلی نشان می دهد که آنتی بیوتیک ها می توانند تغییرات قابل توجهی در میکروبیوم های روده ایجاد نمایند که می تواند بر سلامت کوتاه مدت و بلندمدت تأثیر بگذارد.

جدیدترین مطالب

ترودو: وقتش رسیده مردان از امرونهی زنان دست بردارند

ویکتوریا سیکرت با فرشتگانش خداحافظی می کند

ونکوور در میان بهترین مقصدهای گردشگری دوستدار زنان در دنیا

جن کارنی، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ورمونت، می گوید: مطالعات مشابهی را می توان در سایر جمعیت ها، از جمله مردان و مهمتر از همه، در جمعیت های مختلف تکرار کرد تا ببینیم آیا این یافته ها فراتر از گروه مورد مطالعه دیده می شوند یا خیر.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1423

به "تاثیر مخرب مصرف آنتی بیوتیک بر زنان میانسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر مخرب مصرف آنتی بیوتیک بر زنان میانسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید