قربانی: تیم سابر ایران هیچگاه متکی به فرد نبوده است، توقعات از این رشته بالا است

به گزارش بازی های فکری، سرمربی سابر کشورمان گفت: به خاطر عناوینی که سابر کسب نموده این رشته ویترین شمشیربازی ایران است و توقعات هم از سابر بالاست.

قربانی: تیم سابر ایران هیچگاه متکی به فرد نبوده است، توقعات از این رشته بالا است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، امین قربانی در مورد غیبت در جلسه فدراسیون شمشیربازی با مسئولین ستاد بازی های آسیایی هانگژو و کادر سرپرستی کاروان ایران گفت: سرماخوردگی داشتم و به خاطر رعایت پروتکل ها صحبت کردم تا در این جلسه نباشم.

وی در مورد پیش بینی مدال سابر در بازی های آسیایی گفت: رنگ مدال تعیین نیست ولی از نظر شخصی معتقد هستم به خاطر عناوینی که سابر کسب نموده این رشته ویترین شمشیربازی ایران است و توقعات هم از سابر بالاست ولی باید این انتظارات منطقی باشد. بعلاوه حمایت ها و پشتیبانی ها باید مثل گذشته انجام گردد تا وعده ای که دادیم عملی کنیم.

سرمربی سابر کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا طبق روال گذشته اعزام به تمام مسابقات جهانی در دستور کار تیم واقع شده است، اضافه کرد: 6 ماه قبل از المپیک برنامه ها و تاریخ مسابقات را به صورت مکتوب داشتیم و برنامه های ما نیز تغییر نمی کند و طبق همان برنامه و هدف جلو می رویم.

قربانی درباره شرایط سابریست ها بعد از بازگشت مجدد به اردو از خاتمه المپیک گفت: این اولین اردوی ما بعد از المپیک است. طبیعتا بچه ها بعد از المپیک از فضای شمشیربازی دور بودند. اتفاقات خوبی که می خواستیم برایمان در المپیک رخ نداد و ریکاوری بچه ها زمان برد. مسابقات هم در تقویم جهانی عقب افتاد به همین علت فرصت کافی برای استراحت آنها داشتیم و بهتر توانستند به کارهای بدنسازی برسند . الان به صورت فنی تر و تخصصی تر بر تمرینات آنها نظارت می گردد.

وی یادآوری کرد: 24 آذر مسابقات جهانی گرجستان را داریم و 4 نفر اعزام می کنیم. سه دوره مسابقه انتخابی داریم.

سرمربی تیم سابر کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا در نبود مجتبی عابدینی تیم سابر می تواند موفقیت های گذشته خود را تکرار کند گفت: عابدینی بازیکن بزرگی بود و افتخارات زیادی دارد و نمی توان وی را با فرد دیگری مقایسه کرد اما باید بگویم تیم سابر ایران هیچگاه متکی به فرد نبوده است. فخری به گونه ای بازیکنان را تربیت نموده که هر کدام مثل یک سرباز برای تیم ملی هستند. در واقع ما تیم ملی خوبی داریم. نبود عابدینی سخت است فعلا درگیر درمان دستش است و باید ببینیم چه تصمیمی می گیرد.

قربانی در مورد قیمت بالای تیغه های نو مورد تایید فدراسیون جهانی شمشیربازی یادآوری کرد: به هر حال باید این تیغه ها را تهیه و استفاده کنیم. هر کدام 120 یورو قیمت دارد. مسئله ای در این خصوص نداریم و سفارش می دهیم و راحت وارد می کنیم.

وی اضافه کرد: از باقرزاده، رئیس فدراسیون و پیمان فخری به عنوان مدیر فنی تشکر می کنم وی همواره از ما حمایت نموده است و امیدوارم مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از ما حمایت نمایند. چشم روی هم بگذاریم بازی های آسیایی شروع می گردد و کمتر از سه سال دیگر تا المپیک پاریس به جای مانده است. اگر از این بچه ها از نظر اقتصادی و فنی حمایت شوند حتما نتیجه لازم را کسب می نمایند چون آنها با جان و دل تمرین می نمایند و همه آنها مشتاق شروع اردوها بودند. تا خاتمه سال رویدادهای مهمی را داریم و باید در همه آنها شرکت کنیم تا رنکینگ خود را حفظ کنیم و بتوانیم با خیال راحت برای المپیک 2024 کسب سهمیه کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1243

به "قربانی: تیم سابر ایران هیچگاه متکی به فرد نبوده است، توقعات از این رشته بالا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی: تیم سابر ایران هیچگاه متکی به فرد نبوده است، توقعات از این رشته بالا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید