غول پیکرترین مورچه ای که روی زمین دیده شده، عکس

به گزارش بازی های فکری، به کار بردن صفت غول آسا برای مورچه ای به میزان یک مگس مرغ اغراق نیست. چیزی حدود 47 میلیون سال پیش کلونی هایی از این مورچه های غول آسا در وایومینگ آمریکا زندگی می کردند.

غول پیکرترین مورچه ای که روی زمین دیده شده، عکس

به گزارش خبرنگاران ، شگفت اینکه این مورچه های غول پیکر بزرگترین مورچه های نیستند که در تاریخ طبیعی کره زمین وجود داشتند. فسیل هایی از یک مورچه غول پیکر در آلمان پیدا شده است که ملکه اش به بزرگی یک الیکایی (پرنده ای کوچک از راسته گنجشک سانان) بوده. سربازان چنین ملکه احتمالا هر چیزی سر راهشان بوده شکار می کردند از مارمولک گرفته تا پرندگان و پستانداران.

آن مورچه های غول پیکر باستانی همچون نوادگان امروزی شان خونسرد بودند و گرمای مورد احتیاج بدنشان را از محیط دریافت می نموده اند.

آن ها چطور از مسیر سرد برینگ گذشته و پا به آمریکای شمالی گذاشته اند؟ پژوهشی در سال 2011 این نظریه را مطرح می نماید که در یک دوره کوتاه گرمایش جهانی دروازه مناسب برای عبور از برینگ باز شده است اما کشف یک فسیل تازه در کانادا این فرضیه را زیر سوال برده است.

این فسیل تازه از خانواده همان مورچه هایی است که در وایومینگ و آلمان یافت شده اند. آن ها خانواده ای از مورچه های باستانی به نام تایتانومیرما هستند.

با توجه به ماهیت نمی توان درباره مقدار مورچه ای که در کانادا پیدا شده، اظهارنظر قطعی کرد اما این احتمال وجود دارد که هم مقدار همتای وایومینگی خود بوده باشد. پس تکلیف دمای پایین کانادا چه می گردد؟ آیا مورچه های غول پیکر باستانی بیش از آنکه فکر می کنیم تحمل سرما داشته اند؟

در مورچه ای به مقدار یک پرنده بیشتر درباره این مورچه ها بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1615

به "غول پیکرترین مورچه ای که روی زمین دیده شده، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول پیکرترین مورچه ای که روی زمین دیده شده، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید