تور اروپا: اروپا باید خود را برای بلایای طبیعی بیشتر با خسارات بالا آماده کند

به گزارش بازی های فکری، یک موسسه آلمانی در یک آنالیز، سیل تابستان گذشته در غرب آلمان را دومین فاجعه طبیعی با بیشترین خسارت در جهان در سال 2021 ارزیابی نموده و با توجه به تغییرات آب و هوایی اعلام نمود که اروپا باید خود را برای بلایای طبیعی بیشتر با خسارات بالاتر آماده کند.

تور اروپا: اروپا باید خود را برای بلایای طبیعی بیشتر با خسارات بالا آماده کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، به نقل از دویچه وله آلمان، بر اساس گزارش منتشر شده بلایای طبیعی که به وسیله موسسه بیمه معروف مونیخ ری در آلمان منتشر شده سیل تابستان گذشته در غرب آلمان با مجموع خسارتی بالغ بر 46 میلیارد یورو دومین فاجعه طبیعی پر هزینه در سال 2021 در دنیا بوده است. طوفان آیدا در شمال شرق آمریکا که ماه آگوست گذشته رخ داد در سکوی نخست پر هزینه ترین بلایای طبیعی در سال 2021 قرار گرفته است.

بر پایه اطلاعات این شرکت بیمه، مجموع خسارت طوفان آیدا در ماه آگوست سال 2021 در آمریکا، 65 میلیارد دلار بوده است. این خسارت از هزینه سیل تابستان گذشته آلمان که در مجموع ضرر اقتصادی بالغ بر 46 میلیارد یورو را به وجود آورد، بیشتر بوده است.

ارنست راخ از محققان ارشد این شرکت بیمه در گفتگویی با دویچه وله گفته است: تغییرات آب و هوایی چنین رویدادهایی را محتمل تر نموده است. این یک وظیفه بر عهده نسل هاست که کشور را در برابر این گونه تغییرات آب و هوایی مقاوم کنیم.

بر پایه این گزارش، توفان و سیل و دیگر فاجعه های طبیعی در سال گذشته خسارتی بالغ بر 280 میلیارد دلار در سراسر دنیا بر جا گذاشتند.

این در حالی است که بر پایه اطلاعات منتشر شده، پوشش بیمه تنها شامل حال 120 میلیارد از این مجموعه خسارت شده است.

در رتبه بندی پرهزینه ترین بلایای طبیعی سال، 2021 بر اساس ارزیابی ها در رتبه چهارم قرار گرفته است. پرهزینه ترین سال بلایای طبیعی تا به حال سال 2011 بوده است که در آن زلزله، سونامی و فاجعه هسته ای پیامد آن خسارت های بلایای طبیعی دنیای را به 355 میلیارد دلار رساند.

بر اساس این ارزیابی حدود 10 هزار نفر سال گذشته در اثر بلایای طبیعی جان خود را از دست داده اند که تقریبا مشابه سال 2020 است. در سیل تابستان گذشته در غرب آلمان و منطقه ها همجوار بیش از 220 نفر کشته شدند.

در این گزارش آمده است که تاثیر تغییرات آب و هوایی را نباید دست کم گرفت. هوای گرم می تواند رطوبت بیشتری را از اقیانوس ها جذب کند و احتمال بارش شدید باران را افزایش می دهد.

به گفته ارنست راخ این مسئله همیشه آشکارتر می گردد که باید خود را بیشتر با تغییرات آب و هوایی سازگار کنیم. بعلاوه این مسئله با نگاهی به نسل های آینده اهمیت دارد.

مونیخ ری بعلاوه در گزارش خود اعلام نمود که اروپا باید خود را برای فجایع طبیعی با خسارت های بالاتر آماده کند. به ویژه در زمینه محافظت در برابر سیل اقدامات حفاظتی باید به صورت ویژه و قابل توجه توسعه یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1290

به "تور اروپا: اروپا باید خود را برای بلایای طبیعی بیشتر با خسارات بالا آماده کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: اروپا باید خود را برای بلایای طبیعی بیشتر با خسارات بالا آماده کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید