شرکت سازنده زیردریایی غرق شده تایتان مدعی گردشگری فضایی شد

به گزارش بازی های فکری، اگر یک ایستگاه فضایی ساخته گردد که بتواند در برابر اسید سولفوریک در ابر های زهره مقاومت کند، انسان ها قادر به زندگی در جو زهره خواهند بود.

شرکت سازنده زیردریایی غرق شده تایتان مدعی گردشگری فضایی شد

به گزارش العربیه فارسی، گی یرمو زونلاین، یکی از بنیانگذاران اوشن گیت، شرکتی که گردشگر ها را به ملاقات لاشه تایتانیک می برد، و زیردریایی تایتان آن اخیرا غرق شد، می گوید که میخواهد تا سال 2050 هزار انسان را برای زندگی به جو سیاره زهره بفرستد.

زهره که گرمترین سیاره منظومه شمسی است، محیط مناسبی برای زندگی انسان نیست. اما زونلاین می گوید که بر اساس تحقیقات، منطقه ای در 50 کیلومتری بالاتر از سطح زهره وجود دارد که انسان ها می توانند در آن زنده بمانند.

به گفته زونلاین، اگر یک ایستگاه فضایی ساخته گردد که بتواند در برابر اسید سولفوریک موجود در ابر های زهره مقاومت کند، انسان ها قادر به زندگی در جو زهره خواهند بود. به باور وی، فرستادن هزار نفر به زهره کمتر از فرستادن یک میلیون نفر به مریخ تا آن موقع که بعضی مدعی آن هستند بلندپروازانه است.

زونلاین در شرایطی درباره فرستادن انسان به زهره داد سخن می دهد که اوشن گیت، شرکتی که وی یک از پایه گذاران آن است، به خاطر حادثه غرق شدن تایتان تحت تحقیقات و بازرسی های مختلف است.

تایتان در 18 ژوئن در مسیر خود برای ملاقات از لاشه تایتانیک در اقیانوس اطلس شمالی ناپدید شد. چند روز بعد مقامات نیروی دریایی آمریکا اعلام کردند که زیردریایی کوچک دچار انفجار درونی شده است، و هر پنج سرنشین آن، شامل استاکتون راش، دیگر بنیانگذار اوشن گیت، در این حادثه از میان رفته اند.

زونلاین می گوید که شریک و همکار درگذشته اش راش از انجام بازرسی های فنی روی تایتان به وسیله کارشناسان دولتی و خصوصی خودداری نموده بود، به این علت که فرایند قانونی صدور گواهینامه رسمی را بسیار وقت گیر و مانع پیشرفت کار خلاقانه می دانست.

زونلاین خود بر این باور است که کار های خلاقانه که مرز های علم را جابجا می نماید، همه دارای ریسک محاسبه شده هستند. او معتقد است که تراژدی تایتان نباید انسان ها را از ادامه توسعه و تحقیق درباره زیردریایی های از جنس فیبر کربن به عنوان وسیله ای برای کشف اعماق اقیانوس باز دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1601

به "شرکت سازنده زیردریایی غرق شده تایتان مدعی گردشگری فضایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت سازنده زیردریایی غرق شده تایتان مدعی گردشگری فضایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید