سفر هیئت آمریکایی به منطقه با هدف تبادل نظر درباره ایران

به گزارش بازی های فکری، یک رسانه غربی از سفر قریب الوقوع یک هیئت ارشد آمریکایی به منطقه با هدف مصاحبه درباره موضوع هسته ای ایران اطلاع داد.

سفر هیئت آمریکایی به منطقه با هدف تبادل نظر درباره ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز گزارش داد که در میان افزایش نگرانی ها در منطقه درباره کوشش های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران قرار است یک هیئت ارشد آمریکایی برای تبادل نظر با متحدان اصلی ایالات متحده به خاورمیانه سفر کند.

یک منبع مسئول در این زمینه گزارش داد که هیئت عالی رتبه آمریکایی طی هفته آینده به منظور بحث درباره شماری از موضوعات مهم مربوط به امنیت ملی ایالات متحده و کوشش های مداوم برای کاهش تنش در خاورمیانه به این منطقه سفر می نماید.

بر اساس این گزارش ریاست این هیئت برعهده برت مک گورک هماهنگ نماینده سیاست خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا و درک کولت مشاور وزارت خارجه این کشور خواهد بود.

هرچند که برنامه سفر هیئت آمریکایی به خاورمیانه هنوز کاملا تعیین نیست، اما اطلاعات اولیه نشان می دهد که این هیئت به عربستان سعودی، مصر و امارات و اردن سفر خواهد نمود.

همچنین منابع پیش بینی می نمایند که مقامات آمریکایی در این سفر درباره مسئله قرارداد امارات متحده عربی با آمریکا جهت فروش تجهیزات جنگی به ابوظبی از جمله جنگنده های f35 بحث نمایند.

متحدان منطقه ای آمریکا نگران بازگشت این کشور به توافق هسته ای با ایران هستند و ضمن کوشش های گوناگون سعی دارند این موضوع لغو یا دست کم به تعویق بیفتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 945

به "سفر هیئت آمریکایی به منطقه با هدف تبادل نظر درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هیئت آمریکایی به منطقه با هدف تبادل نظر درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید