سرپرست وزارت صمت: بندر چابهار سومین قطب تجاری ایران می شود

به گزارش بازی های فکری، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بندر چابهار با توجه به زیرساخت ها، ظرفیت ها و موقعیت راهبردی، به زودی سومین قطب تجاری ایران می شود و در کنار بندرعباس و بندر امام(ره) قرار می گیرد.

سرپرست وزارت صمت: بندر چابهار سومین قطب تجاری ایران می شود

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، حسین مدرس خیابانی که جمعه 20 تیر 99 به سیستان و بلوچستان سفر کرده، در نشست کارگروه اقتصادی این استان در چابهار اظهار کرد: چابهار، فرصت خوبی برای ترانزیت کالا و صادرات دارد و باید تمامی فرایندها را تسهیل کرد تا زمینه بهره برداری از آن بیشتر شود.

وی ادامه داد: تکمیل فاز دوم کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر ضروری است، زیرا این کارخانه زمانی 4 هزار نفر نیرو داشته است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مجوز کشت پنبه نیز از سوی جهاد کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان صادر شده تا زنجیره کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر تکمیل شود.

وی اظهار داشت: مرز ریمدان هم اینک بیش از 120 کامیون ظرفیت صادرات کالا دارد. اگر به تکمیل زیرساخت های این مرز بیشتر توجه شود، بیش از 2 هزار کامیون قابلیت صادرات وجود دارد.

مدرس خیابانی گفت: هزار میلیارد دلار کشفیات معادن در افغانستان است و چابهار این فرصت را دارد که این معادن را به کشورهای مختلف صادر کند.

وی افزود: هیچ محدودیتی در ایام کرونا برای تولید محصولات نداریم و همچنان در حال فعالیت برای رفع مسائل و نیازهای بازار هستیم.

ظرفیت های مرزی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در جمع خبرنگاران گفت: استفاده از ظرفیت های مرزی نظیر بازارچه ها و گذرهای مرزی ریمدان، پیشین، سراوان و حوزه سیستان، توسعه استان پهناور سیستان و بلوچستان را به دنبال دارد.

حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: استفاده از گذرگاه های مرزی و ظرفیت دریا می تواند این استان را متحول و به صادرات و واردات رونق بخشد.

وی ادامه داد: مرز رسمی ریمدان در محدوده چابهار و دشتیاری می تواند یکی از مکان های مهم تجارت و رونق اقتصادی باشد و در شرایط تحریمی بهترین فرصت برای توسعه روابط بین دو کشور ایران و پاکستان است.

وی افزود: سیستان وبلوچستان در زمینه اکتشافات و توسعه مواد معدنی و صنایع ظرفیت خوبی دارد که در این باره تفاهمنامه هایی امضا شده تا کارها تسریع شود.

آغاز ساخت مخازن ذخیره سازی روغن

عملیات اجرایی ساخت مخازن ذخیره سازی روغن با ظرفیت 100 هزار تن در بندر چابهار با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولان محلی آغاز شد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از محل اجرای این طرح و اسکله تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی اظهار کرد: بندر چابهار در سال های اخیر پیشرفت های خوبی کرده و امیدواریم به یکی از مکان های مهم ورود کالاهای اساسی در آِینده تبدیل شود.

بازدید از مرز ریمدان، انبارهای مجتمع طریق القدس و کارخانه تن ماهی کنارک و ظرفیت های صادرات و واردات این شهرستان از دیگر برنامه های سفر مدرس خیابانی به استان بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 441

به "سرپرست وزارت صمت: بندر چابهار سومین قطب تجاری ایران می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست وزارت صمت: بندر چابهار سومین قطب تجاری ایران می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید