سرو قامتان آماده تر از همواره برای رسیدن به المپیک 2020 توکیو ، نگاهی به عملکرد بلندقامان در 3 ملاقات اخیر

به گزارش بازی های فکری، تیم ملی والیبال کشورمان پیروز شد در دور گروهی رقابت های انتخابی المپیک نمایش عالی داشته باشد.

سرو قامتان آماده تر از همواره برای رسیدن به المپیک 2020 توکیو ، نگاهی به عملکرد بلندقامان در 3 ملاقات اخیر

به گزارش،تیم ملی والیبال کشورمان در سومین ملاقاتش در رقابت های انتخابی المپیک پیروز شد از سد چین، میزبان این رقابت ها با نتیجه 3 - 0 بگذرد و با اقتدار به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برسد، شاگردان کولاکوویچ در این مرحله همان طور که انتظار می رفت عمل کردند و توانستد در 3 ملاقات پیاپیشان برابر تیم های ملی والیبال چین تایپه، قزاقستان و چین با نتیجه 3 - 0 به پیروزی برسند و به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شوند.

شاید بتوان یکی از نکته های جالب تیم ملی والیبال در این مسابقات استفاده از بازیکنان جوان و با تجربه به طور برابر دانست، اتفاقی که شاید در گذشته کمتر شاهد بودیم، اما در این مسابقات دیدیم که کولاکوویچ با استفاده از نقراتش تقریبا به طور برابر شاریط خوبی را در تیم ایجاد کرد. پوریا یلی در نخستین بازی برابر چین تایپه، مرتضی شریفی برابر قزاقستان و شهرام محمودی با تجربه برابر چین به عنوان امتیاز آورترین ها انتخاب شدند، با نگاهی دقیق تر می بینیم که 2 نفر از بازیکنان نام برده یعنی شریفی و یلی از جمله بازیکنان جوانی هستند که می توانند در سال های آینده یاری زیادی به تیم ملی داشته باشند.

بلند قامتان اگرچه در سال 2019 سال عجیبی را پشت سر گذاشتند و 4 تورنمنت مهم را با فاصله بسیار کم تجربه کردند، اما این روز ها آماده تر از همواره هستند و انتظار می رود که با همین فرایند هم در نتیمه نهایی و فینال برنده باشند و المپیکی شوند تا بعد از تیم ملی بسکتبال کشورمان دومین رشته تیمی باشند که به المپیک می رسند.

تیم ملی والیبال کشورمان در هر 3 ملاقاتش توانست همان طور که انتظار می رفت آمار خاص و جالبی را در حمله داشته باشد، شاگردان کولاکوویچ همچنین در دیگر آمار بازی برتر از حریفان بودند و کارهایشان را طبق برنامه انجام دادند. نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که اگرچه تیم ملی ایران سطحی بالاتر از آسیا دارد، اما حساسیت این مسابقات بالاست و یک اشتباه می تواند منجر به اتفاق جبران ناپذیری شود.

به طور مثال کمتر کسی دردنیال تصور می کرد که تیم ملی والیبال استرالیا که یکی از مدعیان حضور در المپیک بود و در رقابت های قهرمانی آسیا و در دور مقدماتی تیم ملی کشورمان را شکست داد و در فینال هم با شکست برابر بلندقامتان ایرانی به عنوان نلایب قهرمانی رسید به این سادگی ها از دور مسابقات کنار برود. تیم ملی والیبال قطر بر خلاف انتظار ها به جای استرالیا به نیمه نهایی رسید تا همه را شگفت زده کند.

تیم ملی والیبال کشورمان در مجموع تمام ادوار رقابت های المپیک تنها یک مرتبه پیروز به حضور در این رقابت ها شده است که آن هم به دور گذشته که با کسب عنوان پنجمی همراه شد باز می شود. به هر صورت رقابت های المپیک بالاترین سطح تورنمنت دنیا است و همه تیم ها و حتی آن هایی هم که مدعی نیستند با تمام توان به میدان می آیند و می خواهند با حضورشان در جمع 12 تیم برتر دنیا شگفتی سازی نمایند.

بلند قامتان ایرانی در مجموع حال و هوای خوبی دارند و بدون بازیکن مصدومی کارشان را پیگیری می نمایند، آن ها اگر مشکل خاص و خارج از پیش بینی رخ ندهد به راحتی المپیکی می شوند و می توانند این سهمیه را کسب نمایند. شاگردان کولاکوویچ باید در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها روز شنبه و از ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت تهران به مصاف کره جنوبی بفرایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 83

به "سرو قامتان آماده تر از همواره برای رسیدن به المپیک 2020 توکیو ، نگاهی به عملکرد بلندقامان در 3 ملاقات اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرو قامتان آماده تر از همواره برای رسیدن به المپیک 2020 توکیو ، نگاهی به عملکرد بلندقامان در 3 ملاقات اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید