رایزنی گروه 7 درباره اقدامات قاطع برای مقابله با تهدیدات روسیه و چین

به گزارش بازی های فکری، بریتانیا میخواهد در نشست سه شنبه گروه 7 به یک اجماع و توافق کلی درباره اتخاذ اقدامات قاطع علیه تهدیدات روسیه و چین، دست پیدا کند.

رایزنی گروه 7 درباره اقدامات قاطع برای مقابله با تهدیدات روسیه و چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بینالملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دومینیک راب وزیر خارجه بریتانیا میزبان نشست وزرای خارجه گروه 7 خواهد بود. این نشست زمینه لازم برای ملاقات رهبران گروه 7 در ماه ژوئن را فراهم خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه بریتانیا راهنمایی مذاکرات گروه 7 درباره تهدیدات علیه دموکراسی، آزادی ها و حقوق بشر را بر عهده خواهد داشت. بریتانیا میخواهد از این نشست به عنوان اهرمی برای دستیابی به توافق نهایی با هدف حفاظت از دموکراسی غربی در برابر تهدیدات دنیای مثل چین و روسیه استفاده کند.

دومینیک راب با انتشار بیانیه ای گفت: ریاست بریتانیا بر گروه 7 یک فرصت است تا جوامع آزاد و دموکراتیک را در شرایطی با یکدیگر متحد کند که این اتحاد بیشتر از هر زمان دیگری برای مقابله با چالش های مشترک و تهدیدات روزافزون لازم و ضروری است.

علاوه بر اعضای گروه 7 یعنی کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بریتانیا و آمریکا که در این نشست حضور دارند، از وزرای خارجه کشورهای استرالیا، هند، آفریقای جنوبی و کره جنوبی نیز برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه در ملاقات با دومینیک راب، گفت: ضروری است که یک اتحاد و ائتلاف دنیای از کشورهای آزاد ایجاد گردد، البته ما قصد مقابله با چین را نداریم ولی باید مطمئن شویم که پکن مطابق با قوانین بازی می نماید.

مذاکرات سه شنبه گروه 7 شامل کودتای نظامی میانمار نیز خواهد شد.

دومینیک راب در مصاحبه ای در آستانه نشست وزرای خارجه گروه 7 در لندن، گفت: گروه 7 پیشنهادی را برای ایجاد یک مکانیسم واکنش سریع برای مقابله با پروپاگاندا و گسترش اطلاعات نادرست توسط روسیه، آنالیز خواهد نمود.

وی در ادامه اضافه نمود: بریتانیا سعی دارد کشورهای گروه 7 را برای ایجاد یک مکانیسم واکنش سریع برای مقابله با گسترش اطلاعات نادرست و غلط از سوی روسیه، متقاعد کند. وقتی این دروغ ها و پروپاگاندا یا اخبار جعلی را می بینیم، باید یک مکانیسم واکنش سریع را برای ارائه واقعیت و حقیقت ایجاد کنیم، برای افرادی که در این کشور یا در روسیه یا چین یا سراسر دنیا هستند.

مقام های امنیتی بریتانیا، آمریکا و اروپایی بر این باورند که چین و روسیه کوشش زیادی می نمایند تا حس بی اعتمادی در سراسر کشورهای غربی را تشدید نمایند، چه به وسیله گسترش اطلاعات نادرست و غلط در انتخابات یا به وسیله گسترش دروغ هایی درباره واکسن های کرونا.

روسیه هرگونه دخالت در امور فراتر از مرزهای خود را تکذیب نموده و گفته است که غرب به دنبال گسترش روس هراسی است.

چین نیز اعلام نموده است که غرب مانند یک فرد قلدر و گردن کلفت رفتار می نماید و رهبران غربی هنوز تصور می نمایند می توانند مانند پلیس دنیا رفتار نمایند.

بریتانیا روسیه را بزرگترین تهدید علیه امنیتش توصیف نموده و البته بر این باور است که چین نیز بزرگترین چالش بلندمدت نظامی، مالی و فناوری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 940

به "رایزنی گروه 7 درباره اقدامات قاطع برای مقابله با تهدیدات روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی گروه 7 درباره اقدامات قاطع برای مقابله با تهدیدات روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید