رایزنی مرکل و ماکرون با پوتین درباره واکسن کرونای روسی

به گزارش بازی های فکری، صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و رئیس جمهور روسیه در گفتگوی ویدئویی سه جانبه درباره همکاری های مشترک در زمینه فراوری واکسن اسپوتنیک روسی که هنوز در اتحادیه اروپا تایید نشده است بحث و گفتگو کردند.

رایزنی مرکل و ماکرون با پوتین درباره واکسن کرونای روسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، واکسن اسپوتنیک وی روسی هنوز در اتحادیه اروپا تایید نشده است. با این همه صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه با پوتین درباره همکاری های آینده در این باره مشاوره کردند.

مرکل و ماکرون در جریان مذاکراتی ویدئویی با پوتین درباره همکاری های احتمالی در زمینه واکسن صحبت کردند و بخصوص به مسئله فراوری واکسن اسپوتنیک وی ساخت روسیه پرداختند. این خبر را استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان اعلام نموده است. به گفته وی این ارزیابی ها با توجه به همان معیارهایی که درباره سایر واکسن ها به کاربرده می گردد انجام خواهد شد. کرملین هم بیان کرد که در این گفتگوها درباره تحویل احتمالی و فراوری مشترک این واکسن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بحث و گفتگو شد.

آژانس دارویی اروپا در حال حاضر درخواستی برای تایید واکسن اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا را مورد آنالیز قرار می دهد. قرار است در ماه آوریل کارشناسان آژانس دارویی اروپا برای این منظور به روسیه سفر نمایند.

در این مذاکرات ویدئوی سه جانبه مرکل، پوتین و ماکرون همچنین به مسئله اختلافات در شرق اوکراین هم پرداختند. شرایط در بلاروس، سوریه و تحولات در لیبی و برجام هم از جمله موضوعات مورد بحث در این مذاکرات سه جانبه بود.

بر اساس اطلاعات کرملین در این مذاکرات همچنین پوتین از آمادگی مسکو برای بازگشت به همکاری های معمولی غیر سیاسی با اتحادیه اروپا سخن گفت.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم در حال حاضر با روسیه درباره خرید واکسن روسی اسپوتنیک وی که هنوز در این اتحادیه تایید نشده است مذاکره می نماید.

کورتس در این باره گفته است: درباره واکسن نباید شرایط ژئوپلیتیکی مد نظر قرار گیرد. تنها چیزی که باید مد نظر قرار گیرد این است که آیا این واکسن موثر و مطمئن است و نه اینکه از کجا می آید.

بر اساس اطلاعات دفتر صدر اعظم اتریش در مجموع حدود یک میلیون دوز واکسن قرار است از روسیه به اتریش صادر گردد که 300 هزار دوز آن در ماه آوریل تحویل داده خواهد شد.

کورتس بیان کرد : اگر اتریش حدود یک میلیون دوز واکسن بیشتر دریافت کند بازگشت به زندگی نرمال امکان پذیر شده و به این ترتیب ما می توانیم زندگی بسیاری انسان ها و مشاغل بیشتری را نجات دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 880

به "رایزنی مرکل و ماکرون با پوتین درباره واکسن کرونای روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی مرکل و ماکرون با پوتین درباره واکسن کرونای روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید