دعوت مجدد شورای همکاری خلیج فارس از انصارالله برای رایزنی های یمنی ، یمنی

به گزارش بازی های فکری، تهران (پانا) - در حالی که اعلام شده مذاکرات ریاض در غیاب نمایندگان انصارالله برگزار می گردد، رسانه های عربی از دعوت مجدد شورای همکاری خلیج فارس از انصارالله برای مشارکت در رایزنی های یمنی - یمنی خبر دادند.

دعوت مجدد شورای همکاری خلیج فارس از انصارالله برای رایزنی های یمنی ، یمنی

به گزارش ایرنا از رسانه های عربی منطقه، نایف الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با درخواست از ائتلاف عربی و طرف های یمنی برای متوقف ساختن عملیات های نظامی به منظور به موفقیت رساندن رایزنی های یمنی - یمنی در ریاض، مجددا دعوت از حوثی ها برای مشارکت در این رایزنی ها را تکرار کرد.

رایزنی ها میان طرف های یمنی تحت نظارت سازمان ملل و حمایت شورای همکاری خلیج فارس، در ریاض شروع شده و تا هفتم آوریل ادامه خواهد داشت.

در این رایزنی ها قرار است 6 محور از جمله بهبود شرایط نظامی، سیاسی، امور بشردوستانه و باز کردن کریدورهای بشردوستانه و دستیابی به ثبات در یمن مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

پیش از این، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن رد درخواست شورای همکاری خلیج فارس از گروه های یمنی برای شرکت در مذاکرات ریاض اعلام نموده بود که این دعوت در حقیقت از سوی ریاض اجرا شده است در حالیکه ریاض خود یک طرف جنگ است و نمی تواند میانجی باشد.

چند روز پیش هم نماینده ویژه سازمان ملل وارد یمن شد تا مقدمات مذاکرات با طرف یمنی را فراهم کند. این مذاکرات به منظور ایجاد چارچوبی برای مذاکرات سیاسی جامع اجرا شده است.

سال گذشته نیز کوشش های سازمان ملل و آمریکا برای آتش بس در یمن باخت و در پی آن، خشونت در این کشور افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1372

به "دعوت مجدد شورای همکاری خلیج فارس از انصارالله برای رایزنی های یمنی ، یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت مجدد شورای همکاری خلیج فارس از انصارالله برای رایزنی های یمنی ، یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید