دانشگاه هاروارد تحت فشار یاری 8.6 میلیون دلاری کرونا را پس داد

به گزارش بازی های فکری، ترامپ گفته بود هاروارد دانشگاه ثروتمندی است و بیش از 40 میلیارد دلار موقوفات دارد و نباید یاری هزینه دریافت کند.

دانشگاه هاروارد تحت فشار یاری 8.6 میلیون دلاری کرونا را پس داد

پس از فشارهای گسترده دانشگاه هاروارد آمریکا دیروز مجبور شد چک یاری هزینه بحران ویروس کرونا را پس بدهد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت بیزنس اینسایدر دانشگاه هاروارد روز سه شنبه 3 اردیبهشت 99 با صدور بیانیه ای اعلام نمود یاری 8.6 میلیون دلاری دولت فدرال برای مقابله با ویروس کرونا را نمی گیرد.

این اقدام پس از انتقادهای گسترده از این دانشگاه ثروتمند آمریکا مبنی بر عدم احتیاج به دریافت این مبلغ یاری صورت گرفت. پیشتر دانشگاه هاروارد اعلام نموده بود این پول را صرف یاری به هزینه تحصیلی دانشجویان خود خواهد نمود.

وزارت آموزش آمریکا هفته گذشته لیست دانشگاه های دریافت کننده یاری دولتی بحران کرونا را اعلام نموده بود که در این لیست دانشگاه هاروارد واجد شرایط دریافت 8.6 میلیون دلار تشخیص داده شده بود.

اما ترامپ در نشست خبری روزانه سه شنبه خود گفت هاروارد دانشگاه ثروتمندی است و نباید یاری دریافت کند.

مجسمه ماسک زده (کشیش) جان هاروارد یکی از بنیانگذاران دانشگاه هاروارد در 4 قرن پیش/ عکس:آسوشیتدپرس

ترامپ گفت: آنها نباید پول را بگیرند. من نام مشخصی را ذکر نمی کنم اما وقتی هاروارد را دیدم آنها صاحب یکی از بزرگترین موقوفات در کشور و شاید در دنیا هستند. آنها می خواهند پول را پس بدهند.

هاروارد که دانشگاهی خصوصی در شهر کمبریج ایالت ماساچوست آمریکاست، دارای موقوفه هایی به ارزش تقریبی 41 میلیارد دلار است که اجاره بهای آنها بخش عمده هزینه های این دانشگاه 373 ساله را تامین می نماید.

تدکروز سناتور جمهوریخواه هم که خودش دانش آموخته هاروارد است روز دوشنبه در توییتی نوشت: هاروارد عزیز: از شما برای مدرک دانشگاهی و تحصیلات عالی که در اختیار من گذاشتید، سپاسگزام. شما بسیار ثروتمند هستید در حالی که بسیاری از مردم واقعا (از این بحران) صدمه دیده اند. لطفا پول را پس بدهید.

اریک فیگل دینگ یک اپیدمیولوژیست دانش آموخته دانشگاه هاروارد هم در واکنش به این درخواست ها در توییتی نوشت: اگر دانشگاه هاروارد 40 میلیارد دلار موقوفه اهدایی دارد بنابراین احتیاجی به 9 میلیون دلار یاری دولتی ندارد.

پس از این درخواست ها و انتقادها در نهایت هیات امنای دانشگه هاروارد دیشب با صدور بیانیه ای اعلام نمود با وجود اینکه می خواسته 100 درصد این یاری را هزینه دانشجویان کند اما این یاری هزینه را دریافت نمی نماید.

همزمان دانشگاه های استنفورد و پرینستون هم دیروز اعلام نمودند یاری هزینه دولتی برای بحران کرونا را نمی پذیرند. دانشگاه های استنفورد و پرینستون هم به ترتیب واجد شرایط دریافت یاری هزینه دولتی 7 و 5 میلیون دلار بودند.

-

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 338

به "دانشگاه هاروارد تحت فشار یاری 8.6 میلیون دلاری کرونا را پس داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه هاروارد تحت فشار یاری 8.6 میلیون دلاری کرونا را پس داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید