خوردن پنیر با این 2 ماده غذایی ممنوع!

به گزارش بازی های فکری، پنیر یکی از محبوب ترین و رایج ترین صبحانه های ما ایرانیان است و بسیاری هم پنیر را به عنوان میان وعده و عصرانه دوست دارند. پنیر به دلیل طبع سرد بهتر است با مواد غذایی با طبع گرم مانند گردو، خرما و ... مصرف گردد. اما مصرف آن با بعضی مواد غذایی نیز می تواند سبب ایجاد مسائل جدی در بدن گردد. در ادامه این مطلب دو ماده غذایی که نباید با پنیر مصرف شوند را معرفی می کنیم.

خوردن پنیر با این 2 ماده غذایی ممنوع!

به گزارش برنا، حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و طب سنتی ایرانی با اشاره به این که پنیر یک ماده پروتئینی با طبع سرد است و نباید آن را با گوجه، خیار و هندوانه که تب سرد دارند خورد اظهار کرد: بسیاری از افراد بر اساس عادت همیشگی در صبحانه و میان وعده ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه ها و بعضی بیماری ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و ... می گردد.

مصرف همزمان پنیر با خیار، گوجه، هندوانه و یا سردی های دیگر باعث بروز عارضه ها و بیماری ها می گردد، این امر عمر را کوتاه می نماید. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده نمایند؛ یعنی برابر 50 گرم پنیر، گوجه و خیار یا هندوانه از 50 گرم گردو استفاده نمایند.

پنیر دارای مولکول های پروتئینی پیچیده است و برای تجزیه شدن احتیاج به مقدار زیادی انرژی دارد. به همین دلیل هنگام تجزیه انرژی زیادی را از بدن دریافت می نماید. مصرف همزمان پنیر با گوجه و خیار یا هندوانه که از مواد سرد هستند. باعث تشدید این فرآیند می گردد.

دو توصیه مهم دیگر در مورد پنیر:

پنیر را نباید با بادام مصرف کرد؛ زیرا موجب فساد در معده شده و گوارش را با مشکل رو به رو می نماید و به عنوان عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و مثانه محسوب می گردد.

مصرف پنیر با ماست چکیده و پنیر با بادام باعث لکه و پیسی در پوست صورت می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 355

به "خوردن پنیر با این 2 ماده غذایی ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن پنیر با این 2 ماده غذایی ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید