خبرنگاران سهم فرهنگیان دزفول در بحران کرونا

به گزارش بازی های فکری، دزفول - خبرنگاران - معلمان و فرهنگیان بدلیل ارتباط گسترده با اقشار مختلف و اعتماد مردم به آنها سهم بسزایی در کنترل و مدیریت بحران کرونا دارند.

خبرنگاران سهم فرهنگیان دزفول در بحران کرونا

به گزارش خبرنگاران ویروس کرونا یا کووید 19 نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به بیش از یکصد کشور جهان سرایت کرده است.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر چهارشنبه 27 اسفندماه به 17 هزار و 361 نفر و فوت ناشی از آن به یک هزار و 135 نفر رسیده و همچنین پنج هزار و 710 نفر تا به امروز بهبود یافته اند.

آمار بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان عظیم دزفول بستری شده اند در حال حاضر به 56 نفر رسیده و هشت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این آمار که هر روز بر تعداد آن اضافه کرده می شود زنگ خطری است برای همه اقشار جامعه لذا هرکس در هر جایگاهی باید در راستای مقابله با این ویروس گام بردارد.

فرهنگیان جامعه با ارتباطاتی که با اقشار و خانواده های متعدد دارند می توانند نقش بسزایی در مقابله با کرونا داشته باشند.

رضا بیگلری یکی از فرهنگیان دزفول درباره سهم این قشر در مقابله با کرونا به خبرنگار خبرنگاران گفت: معلمان و فرهنگیان پرچم دار فرهنگ ملت و کشور هستند و زمانی که مردم آموزش های لازم را کسب نکنند جامعه دچار مسائل زیادی می شود.

وی افزود: معلمان با همه اقشار جامعه در ارتباط هستند و می توانند در پیشبرد اهداف مورد نظر موثر باشند.

بیگلری بیان نمود: معلمان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش ترس و استرس دانش آموزان و والدین می توانند آموزش های مجازی و روانشناسی را در این ایام به آنها ارائه دهند.

وی شبکه های اجتماعی و مجازی را ظرفیتی مناسب برای ارائه این آموزش ها دانست و افزود: به طور قطع بی توجهی معلمان می تواند خسارت های جبران ناپذیری به خانواده ها و جامعه وارد کند البته آنها این بار هم مانند گذشته دلسوزانه در راستای آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده ها گام برمی دارند.

فاطمه باستان یک فرهنگی دیگر نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: معلم الگوی دانش آموزان است لذا باید ضمن رعایت اصول بهداشتی، آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهد.

وی افزود: معلم باید در شرایط کنونی با استفاده از فضای مجازی و ابلاغ دستورهای لازم به صورت درسی، جامعه را کمک کند درغیر این صورت مقصر بدتر شدن اوضاع است.

علی امیریان یکی دیگر از معلمان دزفول نیز گفت: معلمان محرم اسرار دانش آموزان و نزدیکتر از پدر و مادر آنها هستند لذا می توانند نکات کلیدی پیشگیری را در قالب پیامک، فضای مجازی و تماس تلفنی به دانش آموزان ارسال کنند.

وی با بیان اینکه معلمان در پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تاثیر بسزایی دارند، افزود: معلمان باید در این شرایط با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و برای آموزش حقیقی و مجازی آنها وقت بگذارند.

امیریان با بیان اینکه صرفه جویی در آموزش نتیجه منفی دارد، بیان نمود: همکاران فرهنگی باید در تمام شبانه روز علاوه بر تدریس مجازی، راهکارها را به دانش آموزان و والدین آنها اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: معلمان درصورت نیاز باید از تنبیه کلامی و اخطار و هشدار نیز استفاده کنند زیرا آزاد گذاشتن دانش آموزان برای کسب تجربه های تلخ نادانی است.

یکی دیگر از معلمان دزفول گفت: معلمان باید ازطریق فضای مجازی پیرامون راه های جلوگیری از بیماری کرونا دانش آموزان و والدین را آگاه کنند.

علیرضا فردوس فر افزود: معلمان می توانند با ارائه و تولید محتوای آموزشی و پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان از طریق تدریس دروس و برگزاری آزمون های مستمر و پیش نوبت به صورت آنلاین به جنگ با کرونا بروند.

وی بیان نمود: رعایت و اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر در تمام سطوح خانه، مدرسه، محله و جامعه و رعایت مسائل بهداشتی توسط معلم به عنوان الگوی دانش آموزان از دیگر اقدامات برای مقابله با کرونا هستند.

این معلم مشارکت جدی همکاران فرهنگی برای اطلاع رسانی به دانش آموزان را ضروری خواند و گفت: مشارکت فعال با گروه های مردم نهاد برای کمک رسانی و ارایه خدمات پزشکی به بیماران کرونایی و خانواده های آنها نیز موثر است.

وی افزود: همه ماباید با کمک همدیگر کرونا را شکست دهیم و با احساس مسئولیت، دستورالعمل های وزارت بهداشت را پیگیری و رعایت کنیم زیرا طولانی شدن پیک بیماری موجب شیوع بیماری های روانی و فاجعه عظیم انسانی خواهد شد.

فردوس فر اظهارداشت: شیوع کرونا از نظر اقتصادی به اشتغال و معیشت کشور آسیب های فراوانی می رساند و باعث رشد منفی اقتصاد و زیرساخت ها می شود.

حسن احسانی یکی دیگر از فرهنگیان دزفول با بیان اینکه همه گیری کرونا خسارت های زیادی به همراه خواهد داشت، گفت: صحبت کردن با نزدیکان و شاگردان و توجیه آنها می تواند در مقابله با کرونا مفید باشد.

دیگر فرهنگی دزفولی نیز رسالت اصلی یک معلم را در همه دوران، راهنمایی و آگاهی بخشی توام با آموزش عنوان و بیان نمود: یک معلم باید با آموزش لازم از طریق فضای مجازی به صورت صوتی، تصویری و متنی با علم و هنرش به ویژه هنر خوشنویسی و ارتباط تصویری، طراحی، نقاشی و حتی هنرهای آوایی، سنتی و دستی، جامعه و دانش آموزان را برای برخورد و کنترل این مهمان ناخوانده پرورش و مهارت های لازم را به آنها انتقال دهد.

رضا گل کار ایجاد گروه اطلاع رسانی در فضای مجازی پیرامون راه های مقابله با کرونا را موثر خواند و افزود: باید از اصل دانش افزایی برای خود و دیگران استفاده کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 221

به "خبرنگاران سهم فرهنگیان دزفول در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهم فرهنگیان دزفول در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید