خبرنگاران دویچه وله: عربستان در جنگ یمن شکست خورده است

به گزارش بازی های فکری، تهران- خبرنگاران - شبکه دویچه وله بامداد جمعه گزارش داد، با گذشت 6 سال از جنگ داخلی در یمن که عربستان نقش کلیدی در آن دارد، انصارالله از زمان شروع درگیری به طور مداوم در حال پیروز شدن است و عربستان دیگر نمی تواند در جنگ پیروز شود.

خبرنگاران دویچه وله: عربستان در جنگ یمن شکست خورده است

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، شبکه دویچه وله اضافه نمود: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امیدوار بود که با مداخله عربستان سعودی در درگیری های یمن، انصارالله را به سرعت از بین ببرد. عربستان سعودی و تعداد دیگری از کشورهای خاورمیانه در جنگ با شیعیان یمن از نیروهای عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری حمایت می کنند.

رسانه آلمانی در ادامه با اشاره به تداوم شش ساله جنگ یمن و ناموفقیت های متوالی عربستان نوشت: مشخص شده است که انصارالله از زمان شروع درگیری در 26 مارس (ششم فروردین) 2015 به طور مداوم در حال پیروزی هستند. عربستان سعودی دیگر نمی تواند در جنگ پیروز شود.

به دنبال هجوم نیروهای سعودی به یمن و درگیر کردن این کشور به جنگ و خونریزی، طبق برآوردهای سازمان ملل، بیش از 230 هزار نفر در این مدت کشته شده و میلیونها نفر گرسنه و بیمار هستند و علاوه براین سیستم بهداشتی تحت فشار بیماری همه گیر ویروس کرونا از هم پاشیده است.

دویچه وله با اشاره به طرح صلح ارائه شده توسط عربستان بعد از شش سال درگیری و کسب موفقیت ناچیز نوشت: این طرح به وضوح راهبرد خروج عربستان سعودی است. شیعیان انصارالله صنعا پایتخت یمن و مناطق وسیعی از شمال غربی یمن را تصرف کرده اند.

برای سالها سعودی و ائتلاف نظامی به رهبری عربستان حملات هوایی به صنعا را انجام داده اند و در تلاش برای قطع دسترسی انصارالله به منابع، ارتباطات هوایی و دریایی را بسته اند.

به گزارش خبرنگاران، ائتلاف کشورهای عربی به سردمداری عربستان در ساعت 2 صبح 26 مارس 2015 میلادی (6 فروردین سال 1394) با هدف سرکوب گروه مردمی انصارالله یمن و بازگردان عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری یمن به قدرت با یک حمله هوایی موسوم به طوفان قاطعیت به این کشور فقیر عربی حمله کرد.

این ائتلاف که تصور می کرد در یک بازه زمانی چند روزه می تواند به اهداف خود در جنگ یمن دست یابد، اکنون پس از سپری شدن 6 سال کامل از این جنگ به هیچ یک اهداف اعلانی خود نرسیده است و با مقاومت مردمی همه معادلات محمد بن سلمان معمار جنگ یمن به هم خورده و ائتلاف وی از هم فروپاشیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 871

به "خبرنگاران دویچه وله: عربستان در جنگ یمن شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دویچه وله: عربستان در جنگ یمن شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید