وخامت اوضاع زندانیان در فرانسه

به گزارش بازی های فکری، وزارت دادگستری فرانسه از افزایش 14.6 درصدی تعداد زندانیان در این کشور طی یکسال گذشته خبر داده است؛ این در حالی است که شورای اروپا از شرایط اسفناک زندان های فرانسه ابراز نگرانی عمیق نموده است.

وخامت اوضاع زندانیان در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن، وزارت دادگستری فرانسه بیان کرد، تعداد زندانیان در این کشور افزایش یافته و در خاتمه ماه مه (اردیبهشت/خرداد) سال میلادی جاری به 66 هزار و 591 نفر رسیده است.

در گزارش وزرات دادگستری آمده است، تراکم زندان ها یک ماه گذشته با افزایش 1،8 درصدی روبرو بوده است.

بعلاوه بر اساس این گزارش، 908 زندانی درحال حاضر مجبور هستند به علت کمبود جا در زندان ها روی زمین بخوابند.

دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) فرانسه را در ژانویه سال گذشته (2020 میلادی) به علت شرایط زندانیان در زندان های پر ازدحام این کشور محکوم نموده و خواهان اتخاذ تدابیری برای برطرف این مشکل ساختاری شده است.

به گزارش یورونیوز، شورای اروپا با انتشار گزارشی از شرایط زندان ها و شرایط بازداشت متهمان در مراکز پلیس فرانسه شدیدا انتقاد کرد و گفت که شرایط کنونی از لحاظ حقوق بشری بسیار نگران کننده است. مسئول اصلی تحقیقات این گزارش کمیته پیشگیری از شکنجه نهاد وابسته به شورای اروپا است.

این کمیته در مصاحبه با بعضی از متهمان و مجرمان فرانسوی دریافته است که تعدادی از این افراد بلافاصله پس از بازداشت عمدا مورد ضرب وشتم پلیس قرار گرفته اند.

نقض حقوق بشر پشت میله های زندان های فرانسه

در این گزارش بعلاوه به ازدحام جمعیت در زندان های فرانسه اشاره شده است. به اسم مثال آمده است که مقدار اشغال فضای زندان ها در بعضی از مراکز از 200 درصد فراتر رفته و نزدیک به 1500 زندانی روی تشک و روی زمین می خوابند.

کمیته پیشگیری از شکنجه با اشاره به بد بودن مکان های بازداشت موقت و زندان ها در فرانسه گزارش داد، اغلب سلول ها عایق بندی ضعیفی داشته و از نور طبیعی برخوردار نیستند و بعلاوه اماکن ورزشی هم بسیار کوچک و غیرمجهز هستند.

یورونیوز اضافه نمود: این کمیته منتسب به شورای اروپا نسبت به سلامت روان زندانیان فرانسوی اظهار نگرانی فراوانی نموده است.

دولت فرانسه در واکنش به گزارش شورای اروپا گفت که در زمان تحقیقات، سال 2019 و 2020، مشکلاتی وجود داشته که یکی از مهم ترین دلایل آن شیوع ویروس کرونا بوده است. دولت می گوید در حال حاضر شرایط زندان ها تغییر نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1051

به "وخامت اوضاع زندانیان در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وخامت اوضاع زندانیان در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید