حمایت از تجاری سازی فناوری های مورد احتیاج زیست بوم 5G

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، توسعه زیست بوم فناوری های نسل پنجم مخابراتی، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، موضوع تفاهم سه جانبه برای تسهیل و حمایت از تجاری سازی فناوری های مورد احتیاج این حوزه است که دو روز پیش میان ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یکی از اپراتورهای موبایل به امضا رسیده است.

حمایت از تجاری سازی فناوری های مورد احتیاج زیست بوم 5G

هدف از امضای این تفاهم نامه ایجاد سازوکارهای حمایت از شرکت های دانش بنیان در امر تحقیق، توسعه، فراوری و تجاری سازی محصولات و خدمات این حوزه است.

ایجاد زیرساخت ها و نهادهای پشتیبان شکل گیری و توسعه شرکت های دانش بنیان در فناوری های مورد احتیاج، حمایت از تجاری سازی و بومی سازی فناوری ها و نوآوری های شرکت های دانش بنیان و حمایت از بازارسازی و ایجاد تقاضا برای تجهیزات و فناوری های مورد نظر از دیگر اهدافی است که برای این تفاهم نامه تعریف شده است.

در این تفاهم نامه ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شده است که در شناسایی فناوری های مهم و قابل بومی سازی فناوری های نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاربردهای حمل ونقل، سلامت دیجیتال، صنعت و معدن دیجیتال و کشاورزی و انرژی مشارکت کند.

همچنین ستاد تعهد داده است که تسهیلات اقتصادی برای کنسرسیوم ارزیابی شده و منتخب برای بومی سازی فناوری های منتخب را تامین کند و با نهادهای دولتی مرتبط برای جلوگیری از واردات این فناوری ها برای بومی سازی مذاکراتی داشته باشد.

از تعهدات اپراتور موبایل هم می توان به مشارکت در شناسایی فناوری های مهم و قابل بومی سازی فناوری های نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در کاربردهای حمل ونقل، خودروی متصل، شهر هوشمند،سلامت دیجیتال، صنعت و معدن دیجیتال و کشاورزی و انرژی اشاره نمود.

وزارت ارتباطات و اطلاعات هم کوشش می نماید استفاده از ظرفیت های وزارت خانه برای تنظیم پیشنهاد قوانین و آیین نامه های مرتبط و پیگیری تصویب آن، هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تخصیص فرکانس و سایر موضوعات مرتبط با رگولاتوری و غیره را تسهیل کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 555

به "حمایت از تجاری سازی فناوری های مورد احتیاج زیست بوم 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از تجاری سازی فناوری های مورد احتیاج زیست بوم 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید