جنگ بی سرانجام و عقده روحی نسبت به ایران

به گزارش بازی های فکری، ایرنا نوشت: نشریه آمریکن کانسروتیو در یادداشتی به قلم دنیل لاریسون ضمن بررسی حملات هوایی اخیر آمریکا به خاک عراق یادآور شده که حضور نظامی آمریکا در عراق بیش از حد برای مردم این کشور آزاردهنده هست، به ویژه اکنون که واشنگتن از خاک این کشور برای دشمنی با ایران استفاده می کند.

جنگ بی سرانجام و عقده روحی نسبت به ایران

دنیل لاریسون از سردبیران این نشریه آمریکایی در نوشتاری با عنوان جنگ بی سرانجام و عقده روحی نسبت به ایران اضافه نمود: پنتاگون روز یکشنبه ادعا کرد که گروه کتایب حزب الله، در حمله روز شنبه بیش از 30 راکت علیه پایگاهکی1 (k1) شلیک کرده است. علاوه بر این، به گزارش نیویورک تایمز مقامات آمریکایی مدعی هستند این حملات نشان دهنده افزایش خطر حملات نیروهای شیعه علیه منافع و نیروهای آمریکایی در منطقه است و یکی از دو حمله بزرگ اخیر در منطقه بشمار می رود.

اما حملات هوایی آخر هفته آمریکا، بیش از هرچیز یادآور تنش های فزاینده میان ایالات متحده و ایران است. نیروهای آمریکایی حاضر در عراق امروز بیش از هر زمان دیگر از تاریخ خروج آمریکا از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و آغاز جنگ اقتصادی علیه ایران در معرض خطر قرار دارند. شرایط کنونی همچنین یادآور این است که حضور نظامی ایالات متحده در عراق بیش از اندازه برای این کشور آزاردهنده است، به ویژه اکنون که آمریکا از خاک عراق برای دشمنی با ایران استفاده می کند. ایالات متحده هنوز هم در عراق و سوریه بسیار درگیر است و این حملات می تواند حضور واشنگتن را بیش از پیش شدت بخشد.

نویسنده در ادامه مطلب درج شده در این نشریه دارای مواضع ضدجنگ آورده است: آمریکا برای حضور نظامی در این کشورها توجیه های مخصوص به خود را دارد؛ حفظ حضور نظامی و افزایش آن برای جلوگیری از حملات احتاقتصادی از جمله دلایل ایالات متحده برای حضور نظامی در این کشورها است. بدون تردید همین توجیهات، کارکنان ارتش آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد و این آخرین حملات هوایی را نمی توان از بستر شکست کامل سیاست دولت ترامپ جدا دانست.

از طرفی حملات هوایی اجرا شده در داخل عراق، از سوی دولت بغداد محکوم شده است و مقامات این کشور حملات اجرا شده در خاک عراق را نقض حاکمیت خود می دانند.

عادل عبدالمهدی حملات تلافی جویانه روز یکشنبه ایالات متحده را محکوم کرد. وی این حملات را نقض حاکمیت عراق دانست که امنیت عراق و منطقه را تهدید می کند.

لاریسون در ادامه تاکید می کند: سیاست ایالات متحده آمریکا دولت عراق را در شرایط بسیار سخت و پیچیده ای قرار داده است. عراق به 5 هزار سرباز آمریکایی اجازه داده تا در این کشور بمانند، اما مجوزی برای اجرای عملیات نظامی علیه نیروهای عراقی نداده است.

از سوی دیگر، در پی حملات روز یکشنبه ایالات متحده، کتایب حزب الله نسبت به اقدامات انتقام جویانه هشدار داده است. کتایب حزب الله در این خصوص گفت: ما چاره ای جز رویارویی نداریم. ترامپ باید بداند که او باید هزینه های سنگینی را در عراق و دیگر کشورهایی که نیروهای جنایتکارش حضور دارند، بپردازد.

این تهدید نشان می دهد که نیروهای آمریکایی چه در عراق و چه در سوریه احتمالا در آینده نزدیک با حملات متقابل روبرو شوند و این امکان وجود دارد که این حملات خیلی زود از کنترل خارج شده و به درگیری بزرگتری بدل شود که نه ایالات متحده خواستار آن است و نه منطقه تحمل آن را دارد.

در سوی دیگر ماجرا، ایالات متحده نسبت به هشدارهای دولت عراق در مورد حملات هوایی اهمیتی نداده و درخواست های آنها برای سرانجام حمله را نادیده گرفت.

عبدالمهدی در بیانیه ای پس از این حملات گفت که مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده تنها حدود نیم ساعت پیش از حملات آمریکا با وی تماس گرفته تا وی را از اهداف واشنگتن برای هدف قرار دادن پایگاه های این نیروهای مظنون به حمله راکتی روز جمعه خبردار کند. عبدالمهدی در این بیانیه گفت که از اسپر خواسته برنامه های انتقام جویانه کشورش را در خاک عراق لغو کند.

عبرالمهدی اضافه نمود: برهم صالح رییس جمهوری عراق نیز پیش از این، از اهداف تلافی جویانه آمریکا از طریق یک دیپلمات آمریکایی مطلع شده و خواستار لغو این حملات شده بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 59

به "جنگ بی سرانجام و عقده روحی نسبت به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ بی سرانجام و عقده روحی نسبت به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید