فراوری نفت ایران از خلیج فارس افزایش یافت

به گزارش بازی های فکری، مدیر عامل شرکت DCI از اتمام حفاری 10 حلقه چاه میدان سیری اطلاع داد و گفت: با در فراوری قرار گرفتن دهمین چاه پروژه سیری در سکوی نصر6 این پروژه تکمیل شد و فراوری نفت از خلیج فارس افزایش یافت.

فراوری نفت ایران از خلیج فارس افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از پتروایران، حمیدرضا ثقفی اظهار کرد: حفاری 10 حلقه چاه میدان سیری در سکوهای نصر5، نصر6، ایلام1 و ایلام3 با کوشش و کوشش شبانه روزی تیم پروژه سیری، عملیات حفاری و همیاری شرکت نفت فلات قاره ایران با در فراوری قرار گرفتن دهمین چاه آن در سکوی نصر6 (چاه SIC-F3) تکمیل شد.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه میادین اسفند و سیوند با توجه به پیچیدگی های زمین شناسی و مسائل عدیده حفاری و عملیاتی و بعلاوه با وجود پلتفرم های قدیمی بسیار سخت و پیچیده بود، به طوری که بهره برداری کامل از ظرفیت های این میادین طی سالیان گذشته به دلایل مورد اشاره میسر نشده بود.

مدیر عامل شرکت DCI گفت: شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد (DCI) به عنوان پیمانکار پروژه سیری بنابر با تعهدات ذکر شده در قرارداد فیمابین با شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان کارفرما، با برنامه ریزی و تحلیل ریسک ها و با به کارگیری 2 دستگاه دکل حفاری ملکی DCI-1، DCI-2 و یک دستگاه دکل حفاری استیجاری WT-2 و با اتکا به دانش و توان مدیریتی، کادر مهندسی و عملیات حفاری و بعلاوه استفاده حداکثری از توان شرکت های داخلی به منظور تامین کالا و خدمات فنی، اقدام به اجرای پروژه سیری کرد.

ثقفی ادامه داد: هم اکنون با تکمیل دهمین چاه از میدان سیوند با درصد فیزیکی بیش از 90 درصد، تعهد 100 درصدی فراوری و تزریق را (با در نظر گرفتن اضافه کاری های اجرا شده) تنها با در اختیار داشتن حدود 40 درصد منابع اقتصادی محقق شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1448

به "فراوری نفت ایران از خلیج فارس افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نفت ایران از خلیج فارس افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید