تئاتر هنوز مردمی نیست

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران/البرز این روزها نمایش بیدرمن و آتش افروزان به نویسندگی ماکس فریش و کارگردانی سعیده خوش نژاد در سالن استاد داوود فتعلی بیگی اجرا می شود.

تئاتر هنوز مردمی نیست

کارگردان این نمایش درباره انتخاب متن این نمایشنامه به خبرنگار خبرنگاران گفت: نمایشنامه بیدرمن و آتش افروزان درباره جنگ دنیای دوم است اما به نوعی تاریخ ندارد. از دید من فضای متن بسیار به جامعه امروز ما نزدیک است.

سعیده خوش نژاد از تمرینات سخت با توجه به اپیدمی کرونا افزود: تمرینات تئاتر زمان بر و سخت است، در شرایط غیرمعمول تمرین در فضاهای باز و رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی به مراتب سخت تر و پیچیده تر خواهد بود.

وی افزود: بازیگران این نمایشنامه پر پرسوناژ هنرجویان آموزشگاه فانوس هنر هستند که یا تجربه اولشان است یا فضای حرفه ای را به تازگی آغاز کردند. از طرفی این مسئله به اشتیاق و شور در تمرینات منجر می شد و هم زمان انجام تمرینات را طولانی تر می کرد.

این کارگردان البرزی با اشاره به کمبودها و مسائل تئاتر کرج اظهار کرد: متاسفانه نقاط ضعف تئاتر شهر کرج تمامی ندارد، بارها گفته شده و کسی نمی شنود. از سیستم سرمایشی و گرمایشی مطلوب تا تبلیغات، علاوه بر این عدم وجود گیشه، دستگاه پوز، مسئول فروش بلیط و نگهبان، از بزرگترین مسائل این مرکز فرهنگی است.

خوش نژاد گفت: در زمینه تبلیغات نیز توجه شهرداری به نصب چند بنر در سطح شهر و شناساندن تئاتر شهر کرج به عنوان مرکز اصلی فعالیت های تئاتری استان البرز بسیار حائز اهمیت است، اما متاسفانه تا به امروز مساعدتی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: شهروندان کرجی توجه خوبی به تئاتر و تمایل برای دیدن آن دارند، اما هزینه تبلیغات برای گروه های که حمایت مالی ندارند، بسیار بالاست بنابراین این اقدام شهرداری می تواند کمک خوبی برای اطلاع رسانی شهروندان و ایجاد اشتیاق در آنها برای دیدن نمایش در کرج باشد.

کارگردان نمایش بیدرمن متعقد است هنوز تئاتر در کرج مردمی نیست و گفت: با توجه به تجربه های که در سال های گذشته داشته ام هنوز تئاتر در کرج مردمی نیست ولی ما همیشه مخاطبان خودمان را داشته ام، اما باتوجه به اجرای این چند شب هنوز نمی توان اظهار نظری در مورد استقبال مردم داشت. امیدواریم با وجود تمام مسائل پیش رو بتوانیم در شب های آینده از حضور ارزشمند مخاطب بهره ببریم.

ستایش آزادمنش عضو کوچکی از بازیگران این اثر نمایشی است که فعالیت خودش را از سن 9 سالگی در آموزشگاه فانوس هنر زیر نظر سعیده خوش نژاد انجام داده و تا به امروز بازی در نمایش قلعه حیوانات، شازده کوچولو را در کارنامه هنری خود دارد.

علاقه اش به بازیگری او را به سمت صحنه تئاتر کشانده و می گوید بازی در این نمایش جزو یکی از افتخارات زندگی اش است. ستاره در این نمایش، نقش پیشخدمت و یکی از همسرایان را ایفا می کند.

ملیحه زینعلی سوهانکی هنرجوی سعیده خوش نژاد یکی دیگر از بازیگران نمایش بیدرمن است و تجربه بازی در نمایش هایقلعه حیوانات، خرس، یک شب خوش، راز جنگل جادو و ... را دارد. نقش سرآهنگ در گروه همسرایان که بسیار مجذوب کننده و پرتحرک است بر عهده ایشان است.

داستان از این قرار است؛ صاحب کارخانه لوسیون موی سر خانه اش از طریق افراد مشکوکی مورد تهاجم قرار گرفته است. اولین فرد، مردی به نام اشمیتز است که خود را یک کشتی گیر معروف معرفی می کند و از بیدرمن تقاضای سرپناه می کند. نفر بعدی ویلی دوست اشمیتز است که به عنوان مأمور بیمه وارد خانه بیدرمن و ساکن می شود. شهر اتفاقات مبهمی در حال رخ دادن است...

در این نمایش مهیار کشاورز، امیر عباس محمدی کیا، عباس علی قلی نیا آقا میانی، سوگند شاه قلعه، غزل زینعلی، کوروش دستورانی، ملیحه زینعلی، عرفان شیرزاد، سپهر حسنی، غزل قاسمی، کیمیا کشاورز، ستایش آزادمنش، مارال سامانی، دنیا غیاثوند، راحله خاکباز، محمدحسین ولیلو، پرشاد کاکاوند ایفای نقش می کنند.

درپایان گفتنی ست؛ نمایش بیدرمن به کارگردانی سعیده خوش نژاد تا 16 دی ماه در سالن اصلی تئاتر شهر کرج به روی صحنه می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1270

به "تئاتر هنوز مردمی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تئاتر هنوز مردمی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید