تأکید سفیر چین در واشنگتن بر لزوم حسن نیت در روابط چین و آمریکا

به گزارش بازی های فکری، سفیر چین در واشنگتن همزمان با روابط پرتنش بین این دو قدرت مالی دنیا، گفت: چین و آمریکا برای بهبود روابط باید با حسن نیت پیش بروند.

تأکید سفیر چین در واشنگتن بر لزوم حسن نیت در روابط چین و آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از رویترز، روابط چین-آمریکا بر سر مسائلی از تجارت گرفته تا امنیت، حقوق بشر و کووید 19، به پایین ترین سطح خود در چند دهه رسیده است. روز آدینه، مقاله رسانه دولتی چین نوشت روابط این دو کشور وارد جهت خطرناکی شده است.

کویی تیانکای به وسیله لینک ویدئویی در کنفرانس سالانه مؤسسه مطالعات چین-آمریکا اظهار کرد: به منظور قرار دادن روابط در جهت درست و بهبود واقعی آن، هر دو طرف باید با حسن نیت و اعتماد پیش بروند.

بر اساس متن درج شده در وب سایت سفارت چین در آمریکا، وی اظهار کرد: فکر نمی کنم چین در اینجا باید کاری برای مسرور کردن بقیه انجام دهد.

تنش ها بین دو کشور در ماه ژوئیه، زمانی که چین کنسول گری آمریکا در شهر جنوب غربی چنگدو را بست، شدیداً افزایش یافت. این اقدام چین در تلافی اخراج پکن از کنسول گری خود در هیوستون، واقع در ایالت تگزاس انجام شد.

زمانی که استیو اورلینز، رئیس کمیته ملی روابط آمریکا-چین از کویی پرسید که آیا چین در کنار دیگر حرکات مثبت پیش از سرکار آمدن جو بایدن در ژانویه، آماده بازگشایی کنسول گری چنگدو هم هست، وی این احتمال را رد نکرد.

کویی اعلام کرد: باید یادآور شوم که بستن کنسول گری ها را ما آغاز نکردیم. ما همه این کارها را در پاسخ به اقدامات آمریکا انجام دادیم. بنابراین اگر دولت آمریکا آماده تغییر رویه است، ما هم آماده آنالیز آن هستیم.

اورلینز اما گفت پکن به صورت یک جانبه اقداماتی علیه منافع آمریکا انجام داده و وب سایت سه روزنامه را به همراه فیسبوک، گوگل، یوتیوب و توییتر مسدود نموده، در حالی که واشنگتن به این اقدامات پاسخی نداده است.

کویی پاسخ داد: اگر به آنچه در یک سال گذشته رخ داد نگاهی بیاندازید، تحریکاتی وجود داشته است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 683

به "تأکید سفیر چین در واشنگتن بر لزوم حسن نیت در روابط چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید سفیر چین در واشنگتن بر لزوم حسن نیت در روابط چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید