بیانیه کیمیا را یکی دیگر نوشته بود، دخالتی در انتخاب سرمربی نداریم

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران، مهدی علی نژاد، با حضور در مراسم استقبال از اعضای تیم ملی والیبال ایران گفت: ابتدا باید به مردم ایران، مجموعه ورزش کشور، مجموعه والیبال و همه افرادی که در این راه یاری کردند تبریک بگویم. اتفاق خوبی بود که والیبال ایران رقم زد که باعث خوشحالی است.

بیانیه کیمیا را یکی دیگر نوشته بود، دخالتی در انتخاب سرمربی نداریم

وی ادامه داد: ملی پوشان ایران در رقابت های اخیر اقتدار خوبی داشتند و در فینال پیروز شدند با نتیجه 3 بر صفر چینِ میزبان را شکست دهند و برای دومین دوره متوالی سهمیه المپیک را کسب نمایند.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای اضافه کرد :این اتفاق نشان دهنده برنامه ریزی خوب فدراسیون است. بعد از سال ها حالا کاروان ایران دو رشته تیمی به نام های بسکتبال و والیبال را به صورت همزمان در رقابت های المپیک خواهد داشت که این موضوع بسیار ارزشمند است.

وی اعلام کرد: ورزشکاران ایران تا به امروز پیروز به کسب 41 سهمیه شده اند و این فرایند باید ادامه پیدا کند و تعداد سهمیه ها بالاتر برود. والیبال ایران المپیکی شد و از حالا برنامه ریزی ویژه ای خواهیم داشت تا این رشته حضور قدرتمندی در پیکارهای المپیک داشته باشد، چراکه به عقیده من توان والیبال ایران فراتر از قاره کهن است

علینژاد درمورد ترک ایران توسط مربیان خارجی در فوتبال و اینکه آیا این اتفاق برای کولاکوویچ هم رخ خواهد داد یا خیر، توضیح داد: اینگونه نیست که ما یک سیاست واحد برای همه رشته ها داشته باشیم. هر رشته ای شرایط خاص خود را دارد. فدراسیون والیبال باید در خصوص آینده کولاکوویچ تصمیم بگیرد.

وی درخصوص اهدای پاداش به ملی پوشان والیبال، بیان کرد: یک تصمیم کلی در ستاد المپیک گرفته شده که شرایط آن معین شده است. قطعاً بر اساس همان مصوبه پاداش هایی هم به ملی پوشان والیبال که کسب سهمیه نموده اند پرداخت خواهد شد. 30 میلیون به زودی به والیبال پرداخت می گردد و 30 میلیون هم به نفرات اعزامی به المپیک پرداخت خواهد شد، چون به هر حال ممکن است تغییراتی در ترکیب تیم ملی برای آن رقابت ها ایجاد گردد.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درمورد اظهارات حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودرو مبنی بر اینکه برای صدور رضایت نامه یحیی گل محمدی برای حضور در پرسپولیس مجبور به این کار شدند، توضیح داد: من در جریان این اظهارات نیستم. من با انصاری فرد و حمیداوی حرفی نزدم و آگاه نیستم. اگر حمیداوی این صحبت ها را واقعاً مطرح نموده باشد که شک دارم اینگونه باشد، امیدوارم اسنادش را هم ارائه کند. من چون اطلاع زیادی از این موضوع ندارم و نمی توانم اظهارنظر کنم، اما در مجموع باید بگویم که شأن وزارت ورزش این نیست که وارد نقل وانتقالات باشگاه ها گردد. احتمالاً برای این انتقال باشگاه ها با هم توافق نموده اند.

علینژاد درخصوص شانس تیم ملی فوتبال امید برای صعود به المپیک 2020 توکیو، گفت: هنوز زود است که بخواهیم درمورد این تیم حرف بزنیم، چون آنها درگیر رقابت ها هستند. به هر حال شاگردان استیلی هنوز شانس صعود دارند. ورزش غیرقابل پیش بینی است. باید صبر کنیم تا شرایط را ببینیم و سپس اظهارنظر کنیم.

وی با اشاره به انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتبال ایران و مطرح شدن نام چند گزینه داخلی و خارجی، گفت: تصمیمات در این خصوص به فدراسیون فوتبال ربط دارد. ما یک سیاست کلی داریم و دوست داریم که از توان مربیان داخلی هم استفاده کنیم. هر فدراسیون با توجه به شرایط خودش می تواند درمورد انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد و وزارت ورزش دخالتی در این مورد نمی کند و همه چیز برعهده فدراسیون است. چند سالی که من در ووشو بودم، خودم بدون دخالت هیچ ارگانی برای انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم گیری می کردم.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر کوچ ورزشکارانی همچون کیمیا علیزاده از ایران و کناره گیری سارا خادم الشریعه از حضور در تیم ملی شطرنج، توضیح داد: موضوع خادم الشریعه ربطی به مهاجرت ندارد، اما علیزاده بعد از ترک ایران یک بیانیه سیاسی داده که فکر می کنیم نوشتن آن کار خودش نیست و افرادی برایش نوشته اند. باعث تأسف است چون علیزاده مدیون نظام و مردم بوده و در همین شرایط رشد نموده است. حمایت های بی نظیری از وی شده که به مدال المپیک رسید و پس از آن هم که باومیت های متعدد و بیماری هایی هم روبرو شد.

وی در ادامه با بیان اینکه علیزاده با آن بیانیه تمام موضوعات را زیر سوال برد، گفت: سوال من این است که اگر شرایط به آن بدی است که علیزاده نوشته پس چگونه زندگی اش در ایران تغییر کرد و به این پیروزیت ها رسید؟ حمایت های اقتصادی بسیار خوبی از وی شد. اگر او می خواست مهاجرت کند مسئله ای نبود، اما صداقت را نباید زیر پا می گذاشت.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: علیزاده احتمالاً برای زود محقق شدن اهدافش یک سری صحبت ها را مطرح نموده است. همه ابتدا باید پهلوانی یاد بگیریم و سپس به قهرمانی برسیم. به ورزشکاری لقب قهرمان ملی می دهند که متعلق به مردم باشد وگرنه اسامی دیگری باید به آنها داد که نمی توانم بیان کنم.

این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت: ساختن زندگی جدید ایرادی ندارد، اما نباید در این راستا به دروغ متوسل می شد، چون انصافاً همه ارگان ها برای وی سنگ تمام گذاشته بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 87

به "بیانیه کیمیا را یکی دیگر نوشته بود، دخالتی در انتخاب سرمربی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه کیمیا را یکی دیگر نوشته بود، دخالتی در انتخاب سرمربی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید