برگزاری نشستهای تخصصی نگاتیوهای شیشه ای قاجار و آثار روشنایی کاخ گلستان

به گزارش بازی های فکری، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، برگزاری نشستهای تخصصی نگاتیوهای شیشه ای قاجار و آثار روشنایی کاخ گلستان صورت می گیرد.

برگزاری نشستهای تخصصی نگاتیوهای شیشه ای قاجار و آثار روشنایی کاخ گلستان

آفرین امامی به تشریح برگزاری نشست های تخصصی هفته پژوهش از جمله کارگاه آموزشی حقیقی تر از پوزیتو با موضوع معرفی نگاتیوهای شیشه ای دوره قاجار، سلسله سخنرانی های طرح مدیریت در میراث جهانی و نشست تخصصی مطالعه منتخبی از آثار مرتبط با روشنایی محفوظ در کاخ گلستان پرداخت.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اشاره به اینکه نگاتیوهای شیشه ای موجود در کاخ گلستان از قدیمی ترین آثار تصویری موجود در ایران است، اعلام کرد: هفته پژوهش در کاخ گلستان با برگزاری یک کارگاه آموزشی دو روزه در روزهای یکشنبه و دوشنبه 27 و 28 آذر 1401 با عنوان حقیقی تر از پوزتیو شروع می گردد.

او ادامه داد: این کارگاه آموزشی و پژوهشی با همکاری پژوهشکده حفاظت و بازسازی در قالب معرفی انواع ساختار و مواد تشکیل دهنده، تکنیک ساخت، آسیب ها و شرایط نگهداری نگاتیوهای شیشه ای تاریخی از سوی سحر نوحی، کارشناس ارشد پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی برگزار می گردد.

امامی توضیح داد: از دیگر برنامه های هفته پژوهش در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، سلسله سخنرانی های تخصصی با موضوع مسئله طرح (پلان) مدیریت در میراث جهانی است که در روز سه شنبه 29 آذر برگزار می گردد.

او گفت: سخنرانی های این نشست با عنوان مباحث نظری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و مالی میراث فرهنگی، مباحث حفاظت کالبدی و خوانایی میراث جهانی در بستر مکانی و حفاظت کالبدی، کاربری و کارکرد منطقه ای میراث جهانی خواهد بود.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: این برنامه با حضور محمد سالاری راد، کارشناس اقتصاد و جامعه شناس، حسن قادر کارشناس ارشد بازسازی بناها و بافت های تاریخی و احسان ایروانی کارشناس ارشد معماری برگزار می گردد.

امامی اظهار کرد: نشست تخصصی معرفی و مطالعه منتخبی از آثار روشنایی محفوظ در کاخ گلستان با پژوهشگری و ارائه سید مسعود بنکدار، استاد دانشگاه اصفهان و متخصص تاریخ ایران در دوره اسلامی روز چهارشنبه 30 آذر برگزار می گردد. این نشست به اهمیت موضوع روشنایی در اماکن مذهبی و متبرکه و قصرهای سلطنتی می پردازد.

او گفت: کاخ گلستان از پژوهشگران و علاقمندان به مطالعه تاریخ و فرهنگ دوره قاجار برای شرکت در سلسله نشست های هفته پژوهش دعوت می نماید. این نشست ها از 27 تا 30 آذر از ساعت 10:30 تا 12 در سالن کنفرانس عمارت باب عالی کاخ گلستان برگزار می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1505

به "برگزاری نشستهای تخصصی نگاتیوهای شیشه ای قاجار و آثار روشنایی کاخ گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشستهای تخصصی نگاتیوهای شیشه ای قاجار و آثار روشنایی کاخ گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید