بایدن: خشونت و ناآرامی در مینه سوتا غیر قابل توجیه است

به گزارش بازی های فکری، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه به دنبال تیراندازی مرگبار پلیس به یک شهروند سیاه پوست در حومه مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا خواهان برقراری آرامش شد. پیش از آن رئیس پلیس منطقه گفت احتمالا این پلیس به اشتباه از سلاح به جای شوکر استفاده نموده بود.

بایدن: خشونت و ناآرامی در مینه سوتا غیر قابل توجیه است

به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که با تیم والز، فرماندار مینه سوتا و مقام های محلی بروکلین سنتر درباره تیراندازی مرگبار روز یکشنبه علیه دانته رایت صبحت نموده اما هنوز تماسی با خانواده دانته نداشته است.

بایدن گفت: به اعتقاد من باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه تحقیقات چه می گردد. یک تحقیقات کامل. سوال اینجاست که آیا این یک اتفاق بود، آیا عامدانه بود؟ این فقط با تحقیقات جامع معین می گردد. اما در این میان می خواهم دوباره شفاف بگویم که قطعا هیچ توجیهی، هیچی، برای غارت وجود ندارد. هیچ توجیهی برای خشونت وجود ندارد و تنها اعتراضات مسالمت آمیز درک می گردد.

رئیس کاخ سفید همچنین تاکید نمود که خشمی در جامعه سیاه پوستان وجود دارد. او با درخواست برقراری صلح و آرامش گفت: می دانیم که این خشم، درد و ضربه ای که در جامعه سیاه پوستان و این فضا وجود دارد، حقیقی، جدی و دارای اهمیت است.

اظهارات جو بایدن اندکی پس از آن مطرح شد که تیم گنن، رئیس پلیس بروکلین سنتر گفت، افسری که به دانته رایت 20 ساله شلیک نموده بود، قصد داشت از شوکر استفاده کند اما به اشتباه سلاح درآورد.

او در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه گفت: از آنچه دیدم، اینطور برداشت کردم، به ویژه از واکنش آن افسر و استرسی که بعد از آن اتفاق گرفت؛ اینکه یک اتفاق رخ داد که نتیجه آن مرگ غم انگیز آقای رایت شد.

آن افسر خاطی که هنوز هویت او اعلام نشده است، به طور موقت از کار برکنار شده است.

به دنبال کشته شدن رایت که بعد از نگه داشتن خودروی او به جرم تخلف رانندگی صورت گرفت، اعتراضات گسترده ای در بروکلین سنتر واقع در حومه ایالت مینه سوتا به وقوع پیوست. بایدن گفت در صورت لزوم نیروهای فدرال در منطقه حاضر هستند تا به اعتراضات رسیدگی نمایند.

معترضان آمریکایی شامگاه یکشنبه در بورکلین سنتر نام رایت را فریاد میزدند و از یک علامت مقر پلیس بالا رفتند. افسران پلیس ضد شورش با استفاده از گاز اشک آور و مهمات دیگر جمعیت را متفرق کردند و گارد ملی مستقر شد.

تیم والز، فرماندار مینه سوتا استقرار نیروهای مازاد گارد ملی در بروکلین سنتر را تایید کرد. گارد ملی آمریکا با انتشار دو پیغام در روز دوشنبه تاکید نمود که حدود 500 نیرو به منظور تامین امنیت دادگاه درک شووین، قاتل جورج فلوید مستقر شدند و استقرار نیروهای بیشتر تسریع میگردد. مینه سوتا هنوز بابت قتل دردناک فلوید سیاه پوست به دست یک افسر سفیدپوست ملتهب است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 931

به "بایدن: خشونت و ناآرامی در مینه سوتا غیر قابل توجیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: خشونت و ناآرامی در مینه سوتا غیر قابل توجیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید