اهدای 15 شیء تاریخی به موزه مردم شناسی تایباد

به گزارش بازی های فکری، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد از اهدای 15 شیء تاریخی به موزه مردم شناسی این شهرستان اطلاع داد.

اهدای 15 شیء تاریخی به موزه مردم شناسی تایباد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، عبدالرحیم تاج محمدی امروز دوشنبه 20 مرداد ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: در راستای حفظ و حراست از آثار و اشیای قدیمی، برای دومین بار در امسال اشیایی از جمله مجمع مسی، سینی مسی، ملاقه مسی، آفتابه و لگن، شمعدان، شاقول بنایی و... به موزه مردم شناسی تایباد اهدا شد.

او عنوان نمود: این اشیا، ابزار کاربردی زندگی روزمره مردم در زمان گذشته بوده و در حال حاضر تنها یادآور خاطرات زیبا و فراموش نشدنی بازدیدکنندگان باشد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد توضیح داد: این اشیا که تعداد آن ها 15 قلم است، توسط آقای رحیم عبدالمحمدزاده مدیر عامل شرکت آیدا کابل خراسان و یکی از تعیین های مالی شهرستان تایباد به موزه مردم شناسی اهدا شد.

او گفت: موزه مردم شناسی تایباد ضمن نمایش غرفه های مختلف از مشاغل سنتی این منطقه به همت دوستداران میراثفرهنگی، غرفه هایی را به اشیای اهدایی اختصاص داده است.

از شهرستان تایباد 48 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس، تپه، محوطه و بافت تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، شهرستان تایباد در فاصله حدود 230 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 483

به "اهدای 15 شیء تاریخی به موزه مردم شناسی تایباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 15 شیء تاریخی به موزه مردم شناسی تایباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید