امضای تفاهمنامه توسعه همکاری بین استان های گلستان و منگستائوی قزاقستان

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران/گلستان تفاهمنامه توسعه همکاری بین استان گلستان و استان منگستائوی قزاقستان 18 آذرماه به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه توسعه همکاری بین استان های گلستان و منگستائوی قزاقستان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، در این تفاهمنامه که استانداران گلستان و منگستائو آنرا امضا کردند، دو طرف آمادگی خود را برای تقویت همکاری در زمینه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری اعلام کردند.

در مراسم امضا این تفاهمنامه، دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان اظهار کرد: استان گلستان دارای مواهب طبیعی بسیار است و به همین دلیل از توانمندیهای بسیاری برخوردار است. این استان سالهاست که میزبان قزاقهای عزیز است و به همین جهت ما این کشور را دوست بسیار صمیمی خود می دانیم. ما علاقه مندیم به وسیله بندر اکتائو علاوه بر تامین بخشی از نیازهای قراقستان، نیازهای کشورهای cis را نیز برطرف کنیم و زمینه این همکاری را تا چین گسترش بدهیم.

وی یادآور شد: گلستان در حال ساخت یک بندر در شهرستان گمیشان است که می تواند جهش خوبی در صادرات به قزاقستان و دیگر کشورهای منطقه ایجاد کند.

استاندار گلستان، امضا یادداشت تفاهم بین دو استان را زمینه ساز گسترش همکاری ها دانست و خاطر نشان کرد: گلستان و منگستائو می توانند شرکای خوب در روابط مالی و تجاری باشند.

همچنین در این نشست آذربایف استاندار منگستائو حجم مبادلات بین استانهای گلستان و منگستائو را ناکافی دانست وگفت: ما به دنبال افزایش همکاری های تجاری و مالی به وسیله بندری و راه آهن هستیم. واردات میوه و سیفی جات از گلستان داریم. همچنین در مقابل می توانیم گوشت قرمز را به وسیله گلستان به جمهوری اسلامی ایران صادر کنیم.

استاندار منگستائو، توانمندیهای گلستان را در زمینه گردشگری بویژه طبیعت گردی و گردشگری سلامت بسیار خوب توصیف کرد و آنرا زمینه ساز سفر اتباع قزاقی به گلستان خواند.

در این مراسم امضا یادداشت تفاهم بین دو استان، رمضان بهرامی، رییس اتاق بازرگانی گرگان گفت: با دو استان به وسیله دریا همسایه هستیم و به وسیله ریل با یکدیگر در ارتباطیم لذا باید دو استاندار یاری نمایند تا همکاری ها گسترش پیدا کند. مقرر شده دبیرخانه پیگیری این تفاهم نامه در اتاق گرگان و اکتائو باشد و این وظیفه ما را سنگین می نماید.

مدیران کل و نمایندگان بخش خصوصی استان گلستان با همتایان خود درباره گسترش همکاری های بین دو استان مذاکره کردند. در این مذاکرات که در هتل کاسپین اکتائو برگزار گردید، طرفین در مورد موضوعاتی همچون ایجاد شرکت مشترک هواپیمایی، تهاتر محصولات صنعتی و کشاورزی، شیلات ، راه آهن و صادرات لبنیات و ایجاد صنایع تبدیلی و اجرای طرحهای فضای سبز به توافقاتی دست یافتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 168

به "امضای تفاهمنامه توسعه همکاری بین استان های گلستان و منگستائوی قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهمنامه توسعه همکاری بین استان های گلستان و منگستائوی قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید