افزایش قیمت لبنیات مورد تایید ستاد تنظیم بازار نیست

به گزارش بازی های فکری، رئیس ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه فعلا احتمال افزایش قیمت لبنیات منتفی است، از توزیع 30 هزار تن برنج از فردا در سطح استان ها اطلاع داد و گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه مالی دولت مصوب شده با همکاری گمرک جمهوری اسلامی، بانک مرکزی و مجموعه وزارت صمت حدود سه میلیون تن کالای اساسی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص گردد.

افزایش قیمت لبنیات مورد تایید ستاد تنظیم بازار نیست

او در حاشیه جلسه تنظیم بازار در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه گزارش شرایط و قیمت 100 قلم کالای اساسی اعلام شد که نشان می دهد نسبت به ماه گذشته به غیر از یک یا دو قلم کالا در سایر کالاها شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت اخیر در بازار برنج اعلام نمود: در این جلسه مصوب شده 30 هزار تن برنج از ذخایر کشور در سطح 31 استان با قیمت تحویل به فروشگاه ها 17 هزار تومان و مصرف نماینده حداکثر 18 هزار و 500 تومان توزیع گردد و این مصوبه از فردا اجرا خواهد شد و استان ها می توانند برای تحویل برنج اقدام نمایند.

قبادی در ادامه درباره رسوب کالاهای اساسی در گمرک نیز گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه مالی دولت مصوب شده با همکاری گمرک جمهوری اسلامی، بانک مرکزی و مجموعه وزارت صمت حدود سه میلیون تن کالای اساسی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص گردد. این تصمیم فعلاً برای کالاهای اساسی شروع شده اما به کالاهای واسطه ای و مورد استفاده در بخش فراوری هم خواهد رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در هفته های اخیر در فراوری روغن وقفه ایجاد شد، توضیح داد: از هفته گذشته این وقفه برطرف شده و با افزایش فراوری و عرضه به بازار مشکل بازار روغن در حال حل شدن است.

وی همچنین وعده داد که تا خاتمه هفته در بازار روغن خوراکی مسئله ای وجود نداشته باشد و به وفور در فروشگاه ها یافت گردد و گفت: مشکلاتی در زمینه مواد اولیه و انتقال روغن خام به کارخانجات وجود داشته که باعث ایجاد وقفه در فراوری و عرضه روغن شد. اما به طور کلی در بحث تامین روغن در کشور وجود ندارد.

این مقام مسئول همچنین از کاهش جوجه ریزی اطلاع داد و گفت: در این زمینه مقرر شده مشکل فراورینمایندگان مرغ برطرف گردد و جوجه ریزی افزایش پیدا کند. بنابراین تا با نزدیک شدن به انتهای سال شرایط بازار مرغ بهتر خواهد شد. برطرف مشکلاتی که چند وقت یک بار در بازارهای مختلف ایجاد میگردد نیازمند همکاری همه دستگاه ها در بخش تامین و تخصیص ارز است. همچنین مقرر شده این هفته نظارت بر بازار پیگیری گردد.

قبادی درباره افزایش قیمت شیر و لبنیات نیز گفت که افزایش قیمت در این بخش مورد تایید ستاد تنظیم بازار نیست و افزایش صادرات محصولات لبنی و افزایش قیمت شیر خام باعث نوسانات در بازار محصولاتی شده که مشمول قیمت گذاری نیستند، اما تا این لحظه کالاهای لبنی مشمول قیمت گذاری با قیمت قبل عرضه می گردد.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال افزایش قیمت لبنیات وجود دارد تاکید نمود فعلا این احتمال منتفی است.

این مقام مسئول در خاتمه در پاسخ به اینکه آیا ستاد تنظیم بازار قصد ورود به بازار خودرو را دارد نیز توضیح داد: در حال حاضر شیب قیمت ها در بازار خودرو نزولی است و ضرورتی برای ورود به این بازار نمیبینم اما اگر مسئولان کشور در این زمینه درخواستی داشته باشند مطیع هستیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 612

به "افزایش قیمت لبنیات مورد تایید ستاد تنظیم بازار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت لبنیات مورد تایید ستاد تنظیم بازار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید