افزایش سرانه فضاهای آموزشی با بهر ه مندی از ظرفیت های برون سازمانی و خیّرین مدرسه ساز
به گزارش بازی های فکری، تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد؛ بلکه همه نهادها و سازمان ها مخصوصاً مجامع خیرین، در این زمینه کوشش نمایند.

علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در نشستی که با جمعی از معاونان و مدیران حوزه ستادی و مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان های تهران برگزار گردید، اظهار کرد: جهت گیری های نوسازی باید با اولویت منطقه ها محروم، استان های تهران و سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.
وی اضافه نمود: لازم است جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار برگزار و شرایط فضاهای آموزشی دو استان مذکور برای خیّرین تشریح گردد تا با تشویق آنها فرایند بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در این دو استان با سرعت پیگیری گردد.
کاظمی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه فنی در سطح وزارتخانه اظهار کرد: مکلّف هستیم با نگاه علمی و دقیق به گونه ای ریل گذاری کنیم که مشکل نیروی انسانی را تا چند سال آینده حل و فصل نماییم.
وی ادامه داد: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد بلکه همه نهادها و سازمان ها مخصوصاً مجامع خیرین باید در این زمینه کوشش نمایند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: با توجه به متغیر های موجود هنوز هم درک عمیقی از شرایط فضای آموزشی در شهر تهران وجود ندارد؛ لذا باید آمار دقیقی از فضاهای آموزشی تهیه گردد.
وی اضافه نمود: در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی لازم است در بحث مدارس تخریبی، سهمیه ای بیشتر به منطقه ها محروم، شهر تهران و سیستان و بلوچستان تخصیص یابد.
در ادمه جلسه، رضوان حکیم زاده اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر کیفیت یادگیری، اندازه تراکم دانش آموزان در یک محیط آموزشی است.
معاون آموزش ابتدایی توضیح داد: بزرگی و یا کوچکی فضای کلاس های درس تأثیر مستقیمی بر فرآیند یادگیری دارد.
در ادامه سعید عسکری، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع از تمهید مقدماتی برای حل مشکل نیروی انسانی در استان تهران، در سال آینده اطلاع داد.
شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، نیز از کمبود فضاهای پرورشی نسبت به تراکم دانش آموزی در سطح شهر تهران اطلاع داد.
فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نیز در این نشست گفت: برای رساندن تراکم دانش آموزی شهر و شهرستان های تهران برای رسیدن به میانگین کشوری که 24 دانش آموز در یک کلاس است، نیازمند ساخت بیش از 660 مدرسه تازه هستیم
وی اضافه نمود: لازم است اندازه محرومیت شهر و شهرستان های تهران برای خیرین تشریح و برای افزایش اعتبارات تهران بیش از پیش کوشش گردد.
سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تهران در این نشست اظهار کرد: از سال 91 تا کنون 318 هزار نفر به آمار دانش آموزی ما اضافه نموده شده است.
وی اضافه نمود: سیل مهاجرت معکوس از تهران به شهرستان های استان تهران و بهره برداری از مسکن مهر، ما را با کمبود مدرسه روبرو نموده است.
وی اعلام نمود: در سطح استان تهران، بیش از 700 مدرسه همچنان دو نوبته هستند.
منبع: خبرگزاری پانا