افزایش سرانه فضاهای آموزشی با بهر ه مندی از ظرفیت های برون سازمانی و خیّرین مدرسه ساز

به گزارش بازی های فکری، تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد؛ بلکه همه نهادها و سازمان ها مخصوصاً مجامع خیرین، در این زمینه کوشش نمایند.

افزایش سرانه فضاهای آموزشی با بهر ه مندی از ظرفیت های برون سازمانی و خیّرین مدرسه ساز

علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز در نشستی که با جمعی از معاونان و مدیران حوزه ستادی و مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان های تهران برگزار گردید، اظهار کرد: جهت گیری های نوسازی باید با اولویت منطقه ها محروم، استان های تهران و سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.

وی اضافه نمود: لازم است جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار برگزار و شرایط فضاهای آموزشی دو استان مذکور برای خیّرین تشریح گردد تا با تشویق آنها فرایند بازسازی و نوسازی فضاهای آموزشی در این دو استان با سرعت پیگیری گردد.

کاظمی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه فنی در سطح وزارتخانه اظهار کرد: مکلّف هستیم با نگاه علمی و دقیق به گونه ای ریل گذاری کنیم که مشکل نیروی انسانی را تا چند سال آینده حل و فصل نماییم.

وی ادامه داد: در افزایش سرانه آموزشی، نباید تنها به سازمان نوسازی اکتفا کرد بلکه همه نهادها و سازمان ها مخصوصاً مجامع خیرین باید در این زمینه کوشش نمایند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: با توجه به متغیر های موجود هنوز هم درک عمیقی از شرایط فضای آموزشی در شهر تهران وجود ندارد؛ لذا باید آمار دقیقی از فضاهای آموزشی تهیه گردد.

وی اضافه نمود: در راستای ساماندهی فضاهای آموزشی لازم است در بحث مدارس تخریبی، سهمیه ای بیشتر به منطقه ها محروم، شهر تهران و سیستان و بلوچستان تخصیص یابد.

در ادمه جلسه، رضوان حکیم زاده اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر کیفیت یادگیری، اندازه تراکم دانش آموزان در یک محیط آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی توضیح داد: بزرگی و یا کوچکی فضای کلاس های درس تأثیر مستقیمی بر فرآیند یادگیری دارد.

در ادامه سعید عسکری، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع از تمهید مقدماتی برای حل مشکل نیروی انسانی در استان تهران، در سال آینده اطلاع داد.

شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، نیز از کمبود فضاهای پرورشی نسبت به تراکم دانش آموزی در سطح شهر تهران اطلاع داد.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، نیز در این نشست گفت: برای رساندن تراکم دانش آموزی شهر و شهرستان های تهران برای رسیدن به میانگین کشوری که 24 دانش آموز در یک کلاس است، نیازمند ساخت بیش از 660 مدرسه تازه هستیم

وی اضافه نمود: لازم است اندازه محرومیت شهر و شهرستان های تهران برای خیرین تشریح و برای افزایش اعتبارات تهران بیش از پیش کوشش گردد.

سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان تهران در این نشست اظهار کرد: از سال 91 تا کنون 318 هزار نفر به آمار دانش آموزی ما اضافه نموده شده است.

وی اضافه نمود: سیل مهاجرت معکوس از تهران به شهرستان های استان تهران و بهره برداری از مسکن مهر، ما را با کمبود مدرسه روبرو نموده است.

وی اعلام نمود: در سطح استان تهران، بیش از 700 مدرسه همچنان دو نوبته هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1214

به "افزایش سرانه فضاهای آموزشی با بهر ه مندی از ظرفیت های برون سازمانی و خیّرین مدرسه ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سرانه فضاهای آموزشی با بهر ه مندی از ظرفیت های برون سازمانی و خیّرین مدرسه ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید