از بین بردن چربی داخل مایکروفر به 4 روش کاملاً موثر و سریع

به گزارش بازی های فکری، مایکروفر یکی از آن وسایلی است که هنگام نظافت آشپزخانه کمتر به آن توجه می گردد یا اینکه فقط فضای بیرونی آن مثل بدنه و پنل دکمه ها تمیز می گردد. اما از بین بردن چربی داخل مایکروفر امر بسیار مهمی است که اگر به صورت مرتب انجام نگردد، هم باعث کاهش عملکرد و هم بوی بسیار بد داخل مایکروفر خواهد شد. همچنین تمیز نکردن مرتب مایکروفر، باعث خشک شدن چربی و مواد غذایی چسبیده به بدنه خواهد شد که برای پاک کردن کامل آنها، به زحمت بیشتری احتیاج است. تا جایی که حتی موقع گذاشتن و درآوردن غذا از درون مایکروفر دیگر جرأت نمی کنید به داخل مایکروفر نگاه کنید.

از بین بردن چربی داخل مایکروفر به 4 روش کاملاً موثر و سریع

اما احتیاجی نیست نگران باشید، تمیز کردن مایکروفر حتی کثیف ترین نمونه ها، کار چندان سختی نیست. در این مطلب با چهار روش کاربردی آشنا خواهید شد که برای تمیز کردن مایکروفرهای کثیف و دست نخورده و همچنین خوشبو کردن فضای داخل آنها بسیار مناسب هستند. برای آشنایی بیشتر لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

روش اول: سرکه سفید

1- سرکه سفید همواره باید در خانه موجود باشد، این ماده کاربردهای بسیار فراوانی دارند. برای از بین بردن چربی داخل مایکروفر در این روش به یک کاسه شیشه ای یا چینی احتیاج دارید. ابتدا درون کاسه را با دو لیوان آب پر کنید. سپس 6 قاشق چایخوری سرکه (یا 30 میلی لیتر) به آن اضافه کنید. اگر بوی سرکه خیلی زننده است، می توانید یک قطره روغن معطر یا اسانس (در صورت موجود بودن) به ترکیب اضافه کنید. کاسه را درون مایکروفر قرار دهید.

2- مایکروفر را در بالاترین قدرت و به میزان 5 دقیقه روشن بگذارید. فضای داخل مایکروفر باید کاملا با بخار پر گردد. پس از خاموش شدن مایکروفر، درب آنرا بازنکنید. بگذارید به میزان 15 دقیقه بخار درون مایکروفر بماند.

3- پس از گذر 15 دقیقه، درب مایکروفر را باز نموده و با احتیاط کاسه آب را بردارید. سینی چرخان کف مایکروفر را بردارید و با یک دستمال یا کهنه نرم تمیز کنید.

4- با کهنه تمام فضای داخلی مایکروفر از کف گرفته تا دیوارها، سقف و درب را تمیز کنید. اگر بازهم لک و جرم درون مایکروفر باقی می ماند، یک اسفنج را درون ترکیب آب و سرکه خیس نموده و پس از دریافت آب آن، روی لک و جرم های باقی مانده بکشید. فقط حواس تان باشد که درون دریچه های هوای داخل مایکروفر نباید آب نفوذ کند.

روش دوم: لیموترش

1- تمیز کردن و از بین بردن چربی داخل مایکروفر با لیموترش یک روش بسیار کاربردی و جالب است. ابتدا یک لیموترش نسبتا عظیم را انتخاب نموده و درون دستتان محکم فشار دهید. بعداز اینکه احساس کردید لیموترش کاملا نرم شده، آنرا از وسط ببرید.

2- یک لیون آب را داخل کاسه ریخته و لیموترش های از وسط بریده شده را برداشته و با فشار دادن آب آنها را تا جایی که می توانید درون کاسه خالی کنید. پس از اینکه آب لیموترش را گرفتید، به جامانده لیموها را نیز درون آب بیاندازید.

3- کاسه را داخل مایکروفر گذاشته و مایکروفر را در بالاترین حالت به میزان 5 تا 10 دقیقه روشن بگذارید. پس از خاموش شدن مایکروفر درب آنرا به مدت 5 دقیقه بسته نگهدارید.

4- پس از گذر زمان 5 دقیقه درب مایکروفر را باز نموده و با احتیاط کاسه را از درون مایکروفر بیرون آورید. سینی چرخان را برداشته و با دستمال نرم تمیز کنید. سپس تمام فضای داخل مایکروفر را با همان دستمال تمیز کنید.

روش سوم: مایع ظرفشویی

1- برای از بین بردن چربی داخل مایکروفر خصوصا مدل هایی که خیلی وقت است تمیز نشده اند، استفاده از این روش توصیه می گردد. ابتدا مقداری مایع ظرفشویی را داخل یک کاسه آب ریخته و اسفنج را داخل آن فشار دهید تا مایع کاملا کف کند. برای از بین بردن بوی بد نیز مقداری جوش شیرین به ترکیب اضافه کنید.

2- سینی شیشه ای چرخان را برداشته با اسفنج تمام سطح آنرا تمیز کنید. فضای داخل مایکروفر را ابتدا با یک دستمال مرطوب تمیز نموده و جرم های سطح را بردارید.

3- سپس با اسفنج کف دار، داخل مایکروفر را تمیز کنید. ابتدا از سقف مایکروفر آغاز نموده و با حرکت دایره ای دست تمام سقف را تمیز کنید. سپس به سمت دیوارها و کف مایکروفر بروید. در هر مرحله اسفنج باید کاملا کف دار باشد. فقط حواستان باشد که به هیچ عنوان آب داخل هواکش های مایکروفر نرود. این عمل را تا زمانی انجام دهید که سطوح کاملا تمیز شده باشند.

4- با یک دستمال کاغذی مرطوب یا یک کهنه مرطوب، کف های درون مایکروفر را کاملا تمیز کنید. باز هم توصیه می کنیم که حواس تان به هواکش های درون مایکروفر باشد.

5- در نهایت با یک دستمال خشک دوباره تمام محیط داخل مایکروفر را تمیز کنید.

برای آنهایی که جرم ها خیلی سفت و محکم به بدنه مایکروفرشان چسبیده، توصیه می گردد مانند روش بالا، ترکیب مایع ظرفشویی، آب و جوش شیرین را داخل مایکروفر گذاشته و به مدت 5 دقیقه در بالاترین درجه آنرا روشن کنید. سپس باقی فرایند را مانند مراحلی که در بالا اشاره شد، انجام دهید.

روش چهارم: شیشه پاک کن

از بین بردن چربی داخل مایکروفر با شیشه پاک کن نیز یک روش کاربردی و بسیار سریع است. یک کاسه متوسط را انتخاب نموده و به مقدار 10 بار درون آنرا با شیشه پاک کن اسپری کنید. سپس یک لیوان آب اضافه کنید.

سپس با همان اسپری شیشه پاک کن، فضای داخل مایکروفر را نیز خصوصا در قسمت سقف چندبار اسپری کنید.

کاسه را درون مایکروفر قرار داده و آنرا به مدت 5 دقیقه در بالاترین حالت روشن کنید. 5 دقیقه دیگر پس از خاموش شدن مایکروفر صبر نموده و سپس درب مایکروفر را باز کنید.

کاسه و سینی چرخان مایکروفر را با احتیاط بردارید. حال با یک کهنه یا دستمال مرطوب تمام قسمت های مایکروفر را تمیز کنید. در نهایت با یک دستمال خشک فضای داخل را به خوبی تمیز و خشک کنید.

پس از انجام این روش های بالا مشاهده خواهید کرد که مایکروفر شرایط بسیار بهتری از قبل پیدا خواهد نمود. اگر با یک بار تمیز کردن تمام جرم ها از بین نرفت. همان فرایند را برای دو تا سه بار دیگر هم تکرار کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 929

به "از بین بردن چربی داخل مایکروفر به 4 روش کاملاً موثر و سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین بردن چربی داخل مایکروفر به 4 روش کاملاً موثر و سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید