ارائه دفترچه اقامت ویژه برای مهاجران نخبه و کارآفرین

به گزارش بازی های فکری، مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: مهاجران غیر ایرانی با دریافت دفترچه اقامت ویژه می توانند به جز حق رای؛ از همه حقوق شهروندی در ایران برخوردار شوند.

ارائه دفترچه اقامت ویژه برای مهاجران نخبه و کارآفرین

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مهاجرت یکی از فرصت ها و تهدیدات جدی این روز های کشور های مهاجرفرست و مهاجرپذیر است، بیان نمود: پدیده ای که اگر به نحو مناسبی مدیریت گردد می تواند برای کشور ها منافع اقتصادی و انسانی به همراه داشته باشد. ایران هم با توجه به همجواری با بعضی کشور ها یا جاذبه های مختلفی که دارد سال ها است میزبان مهاجرانی از کشور های مختلف است که بعضی از آن ها نخبگان علمی و دانشی هستند.

سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: ایران نزدیک به 4 دهه است که جمعیت بالایی از مهاجران را میزبانی می نماید. بسیاری از این مهاجران با وجود مسائل زیادی که سر راه تحصیل و کسب و کارشان در ایران بود توانستند پیروزیت های بالایی کسب نمایند و به عنوان نخبگان دانشی و تخصصی در ایران بمانند.

کرمی اضافه کرد: استفاده درست از این ظرفیت بزرگ انسانی به دغدغه ای بدل شده بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی به آن پاسخ داد و حمایت های ویژه ای را برای متخصصان و کارآفرینان غیرایرانی در نظر گرفت. در قالب این برنامه مجموعه ای از خدمات و تسهیلات برای مهاجران نخبه و کارآفرین، تعریف شد که یکی از این تسهیلات، ارائه دفترچه اقامت ویژه به مدت سه تا پنج سال است.

به گفته مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان، آن ها می توانند با داشتن دفترچه اقامت ویژه، به جز حق رای؛ از همه حقوق شهروندی در ایران برخوردار شوند.

کرمی ادامه داد: بر اساس آمار های موجود؛ تا به امروز به وسیله سامانه برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان بین المللی iConnect.isti.ir بیش از 450 نفر از متخصصان غیر ایرانی حاضر در کشور شناسایی و بیش از 200 نفر از متقاضیان پیروز به دریافت حمایت مذکور شدند.

سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بعلاوه بیان نمود: در این برنامه حمایت های پژوهشی و انگیزشی از نخبگان غیر ایرانی، تسهیل فرآیند های بروکراتیک برای اعطای خدمات پایه شهروندی به دارندگان کارت اقامت ویژه، ایجاد انگیزه در مدیران بخش دولتی برای تسهیل موانع کسب و کار افراد خارجی، اخذ مجوز کسب و کار و احداث مطب و تملک دارایی ها نیز تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1384

به "ارائه دفترچه اقامت ویژه برای مهاجران نخبه و کارآفرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه دفترچه اقامت ویژه برای مهاجران نخبه و کارآفرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید