ابداعی خاص در سوغاتی محبوب و شیرین مشهدی ها

به گزارش بازی های فکری، نبات از سوغاتی های معروف مشهد است که به تازگی ابداعی جالب در این سوغاتی معروف به همت مؤسسه صنایع غذایی ایجاد شده است.

ابداعی خاص در سوغاتی محبوب و شیرین مشهدی ها

ابراهیم فولادی، مجری طرح تولید نخ نبات گفت: در فرآیند تولید نبات زعفرانی، اضافه نمودن زعفران به شربت شکر و قرارگرفتن آن در معرض حرارت می تواند باعث کاهش کیفیت متابولیت های زعفرانی آن شود.

او، هدر رفت زعفران به جای مانده در شربت زعفران و تاثیر منفی آن در فرآیند کریستالیزاسیون نبات را از دیگر مسائل تولید نبات دانست و اضافه نمود: هنگام مصرف شاخه نبات، به جای مانده نخ پنبه ای یا پلاستیکی اثر ناخوشایندی برای مصرف کننده دارد که استفاده از نخ خوراکی زعفرانی می تواند به عنوان راهکار مسائل شرح داده شده محسوب شود و با این روش می توان با محافظت از ترکیبات زعفران در دما های بالای تولید نبات، محصولی سلامت محور، اقتصادی و مورد پسند جامعه تولید کرد.

فولادی با بیان این که این صنعت نیاز به حمایت دولت برای افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد ادامه داد: صنعت نبات با سرمایه اولیه کم، ضمن ایجاد اشتغال زیاد، با جلوگیری از خام فروشی زعفران قابلیت ایجاد ارزش اضافه نموده و ارزآوری برای کشور را دارد.

وی در مورد نخ خوراکی تولید شده در این کار پژوهشی اضافه نمود: در ساختار این محصول پژوهشی - کاربردی علاوه بر کربوکسی متیل سلولز از پروتئین و عصاره زعفران نیز استفاده شده که با وجود ایجاد ساختار فیزیکی مناسب برای تحمل شرایط دمایی و ویسکوزیته بالا، خوراکی بوده و می تواند در تهیه محصولات غذایی دیگر نیز استفاده شود.

فولادی گفت: این محصول دانش بنیان مورد توجه بخش خصوصی قرارگرفته و تولید صنعتی این محصول تازه، تنها نیازمند تغییراتی جزئی در تجهیزات تولید نبات است.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1463

به "ابداعی خاص در سوغاتی محبوب و شیرین مشهدی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداعی خاص در سوغاتی محبوب و شیرین مشهدی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید