آپدیت One UI 4.1 برای سری گلکسی S10 و نوت 10 عرضه شد

به گزارش بازی های فکری، سامسونگ بالاخره فرایند انتشار آپدیت رابط کاربری One UI 4.1 را برای گوشی های سری گلکسی S10 و گلکسی نوت 10 (پرچم داران سال 2019) شروع کرد.

آپدیت One UI 4.1 برای سری گلکسی S10 و نوت 10 عرضه شد

سامسونگ قرار است آپدیت رابط کاربری One UI 4.1 را با تعداد زیادی قابلیت های نرم افزاری راهی گوشی های خود کند. گوشی های بسیار زیادی واجد شرایط دریافت این آپدیت هستند و بسیاری از آن ها هم فعلا آن را دریافت نموده اند. البته گوشی های سری گلکسی S22 شرکت کره ای که به تازگی نیز راهی بازار شده اند، به طور پیش فرض از این رابط بهره می برند اما سایر گوشی ها نظیر سری گلکسی S21، نوت 20، سری S20، نوت 10 و S10 به عنوان پرچم دار شرکت کره ای قرار است به ترتیب این آپدیت را دریافت نمایند.

فعلا به نظر می رسد نوبت به دارندگان سری گلکسی S10 و نوت 10 رسیده تا بدین ترتیب طعم آپدیت تازه را به احتمال بسیار زیاد به عنوان آخرین آپدیت نرم افزاری خود بچشند. گوشی های یادشده با اندروید 9.0 به عنوان سیستم عامل پیش فرض و رابط کاربری One UI 1.5 راهی بازار شدند و طبق سیاست قدیمی سامسونگ قرار بود با دریافت اندروید 11 به کار خود خاتمه دهند اما دیدیم که اینطور نشد چرا که شرکت تصمیم گرفت گوشی های پرچم دار عرضه شده از سال 2019 به بعد خود را به مدت 3 سال از لحاظ نرم افزاری و 4 سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی کند.

البته این سیاست هم اکنون تغییر نموده به گونه ای که از سال 2021 به بعد، تمام گوشی های قدرتمند شرکت کره ای شامل میان رده های پریمیوم و پرچم دارها به مدت 4 سال آپدیت نرم افزاری و 5 سال آپدیت امنیتی دریافت می نمایند. اما این سیاست شامل سری گلکسی S و نوت 10 نمی گردد و این محصولات با دریافت اندروید 12 که پیش تر برای آن ها منتشر شده بود و نهایتا همین آپدیت نرم افزاری به کار خود خاتمه خواهند داد.

گوشی هایی که در حال حاضر برای دریافت این آپدیت واجد شرایط شده اند شامل گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، S10 5G و گلکسی S10e و گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس می شوند. این آپدیت تازه هم مبتنی بر اندروید 12 است و به همین دلیل از لحاظ سیستم عاملی، تغییر خاصی نخواهند داشت ولی رابط از آن جایی که اندکی تازهتر شده، قابلیت های خوبی را با خود به همراه دارد.

این آپدیت برای گوشی های سری گلکسی نوت بسیار حجیم است (1.049 گیگابایت) و تغییرات خوبی را در زمینه مولتی تسکینگ به این محصولات اضافه می نماید. شماره فریم ور این آپدیت هم N976BXXU7HVC6 است که شامل بسته امنیتی ماه مارس هم می گردد. این آپدیت برای گوشی های سری گلکسی S10 هم شامل بسته امنیتی یادشده می گردد.

اینکه نامی از گوشی های گلکسی نوت 10 لایت و S10 لایت نبرده ایم به این خاطر نیست که این گوشی ها واجد شرایط دریافت آپدیت One UI 4.1 نیستند. در واقع این گوشی ها در سال 2020 راهی بازار شدند و به همین دلیل هفته گذشته و به همراه سری گلکسی نوت و S20، آپدیت یادشده برایشان عرضه شد. البته هنوز این آپدیت برای تمام کاربران گوشی های یادشده منتشر نشده ولی در عین حال شاید شنیده باشید که فرایند انتشار آن شروع شده باشد. نگران نباشید، این تأخیرها طبیعی است و قطعا شما هم طی یک یا دو هفته بعد از اعلام انتشار آپدیت برای محصولی مشابه محصول خود، آن را دریافت خواهید کرد.

یکی از مجذوب کننده ترین اتفاقاتی که در این آپدیت تازه اتفاق افتاده این است که شرکت کره ای بالاخره به کاربران امکان کنترل تنظیمات مربوط به سرویس بهینه سازی گیم یا همان GOS را می دهد که پیش تر شنیدیم عملکرد گوشی را در اجرای 10 هزار اپلیکیشن و بازی مختلف کند می کرد. البته یا کنترل آن در آپدیت تازه به دست کاربر خواهد بود و یا اینکه این فهرست بلندبالایی که در ابتدا درون آن قرار داشت کاهش پیدا نموده و فقط به یک سری بازی ها محدود شده است. بعلاوه امکان اضافه کردن رم مجازی به رم اصلی گوشی نیز با این آپدیت به گوشی های شرکت کره ای اضافه می گردد که طی آن می توانید از بین 4 مقادیر مختلف، حداقل 2 و حداکثر 8 گیگابایت رم از حافظه داخلی خود به حافظه رم اصلی اضافه کنید تا در مولتی تسکینگ شاهد بهبود عملکرد گوشی باشید.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1374

به "آپدیت One UI 4.1 برای سری گلکسی S10 و نوت 10 عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت One UI 4.1 برای سری گلکسی S10 و نوت 10 عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید