در سفر با این اپلیکیشن ها مترجم خصوصی دارید!

به گزارش بازی های فکری، 8 اپلیکیشن مترجم قدرتمند برای سفر

یکی از چیزهایی که ممکن است کمی شما را نگران سفر به نقاط مختلف جهان کند زبان است. اگر عاشق دیدن جهان و گشت و گذار در نقاط مختلف جهان هستید شاید از اینکه زبان هر کشور را نمی دانید کمی ترس و دلهره داشته باشد. ممکن است فکر کنید در کشوری خارجی چون نمی توانید با دیگران حرف بزنید شاید گوشه گیر شوید. با اپلیکیشن های مترجمی که در چند سال اخیر اختراع شده دیگر باید ترس و نگرانی را کنار بگذارید و با خیال راحت برای هر کشوری که دوست دارید بلیط رزرو کنید. خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از قدرتمندترین اپلیکیشن های مترجم جهان را به شما معرفی کنیم.

در سفر با این اپلیکیشن ها مترجم خصوصی دارید!

گوگل ترنسلیت (Google Translate)

وقتی صحبت از اپلیکیشن های مترجم می شود شاید اولین چیزی که به فکر همه ما می رسد گوگل ترنسلیت باشد. البته این که این اپلیکیشن تا این حد محبوب شده یک دلیل تعیین دارد و آن این است که نسبت به هر اپلیکیشن دیگری زبان های بیشتری را ساپورت می کند و این ویژگی جامع و کامل بودن باعث شده تا برای هر مسافری مناسب باشد. حتما برایتان جالب است که بدانید این مترجم 103 زبان مختلف را ترجمه می کند و حتی در حالت آفلاین هم توانایی ترجمه 52 زبان مختلف را دارد. می توانید با دوربین گوشی خود از تابلوها، منوها و دیگر نوشته هایی که در قسمت های مختلف شهر به آن ها برمی خورید عکس بگیرید این اپلیکیشن در عرض چند ثانیه آن ها را برایتان ترجمه می کند. این مترجم را که سازگاری خوبی با سیستم عامل اندروید دارد می توانید از Google Play یا App Store دانلود کنید.

میکروسافت ترنسلیتور (Microsoft Translator)

میکروسافت برای عقب نیفتادن از گوگل ترنسلیت مترجمی را به بازار آورد که با اینکه به آسانی نیازهای ترجمه ای مشتریان را پاسخ می دهد اما مدت هاست که در زیر سایه گوگل ترنسلیت قرار گرفته است و رتبه ای بالاتر از مکان دوم را نتوانسته به دست بیاورد! البته با به روز رسانی هایی که اخیرا اجرا شده این اپلیکیشن به ویژگی های منحصربفردی دست پیدا کرده که شاید آن را تا حدودی از گوگل ترنسلیت هم جلو انداخته باشد! مترجم میکروسافت اپلیکیشن های رایگانی برای ویندوز، iOs و اندروید دارد. اگر برای ساعت اپل خود نیاز به یک مترجم دارید می توانید به سراغ این اپلیکیشن بروید چون این مترجم می تواند صوت، متن و تصاویر را ترجمه کند. یک نکته منفی درباره این اپلیکیشن این است که نمی تواند ویدیو را به طور همزمان ترجمه کند و شاید به خاطر نداشتن این ویژگی کمی از گوگل ترنسلیت عقب افتاده باشد. البته مترجم میکروسافت ویژگی ای دارد که باعث می شود بتوانید با افرادی که در سفر با آن ها روبرو می شوید گفت و گوی راحت تری داشته باشید. این مترجم فقط 60 زبان را ترجمه می کند و ویژگی های مختلفش شامل همه زبان ها نمی شود مثلا تشخیص گفتار و مکالمه فقط برای 10 زبان موجود است.

آی ترنسلیت ویس (iTranslate Voice)

اگر تلفن هوشمند داشته باشید این اپلیکیشن امکان ترجمه متن به گفتار و گفتار به گفتار را هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم عامل iOs برایتان فراهم می کند. با داشتن این اپلیکیشن هر جمله ای که بگویید سریعا ترجمه می شود و حتی برای بعضی از زبان های خاص ظرفیت های آفلاین هم موجود است. این مترجم توانایی ترجمه 44 زبان و لهجه را دارد اما همه آن ها را نمی تواند در یک سطح ترجمه کند.

سی های (SayHi)

این مترجم دنیای ترجمه گفتار به گفتار را برای بیش از 90 زبان و لهجه انجام می دهد البته برای بعضی از زبان ها فقط توانایی ترجمه متن را دارد. این اپلیکیشن همین که صحبت کنید آن را ترجمه می کند و به احتمال 95 درصد صدا را درست تشخیص می دهد. سی های برای اندروید به کار نمی رود و نیاز به اتصال به اینترنت دارد.

وی گو (WayGo)

اگر قصد سفر به بخش های مختلف آسیا را داشته باشید این مترجم می تواند سریعا کاراکترهای ژاپنی، چینی و کره ای را بدون اینکه نیازی به اتصال به داده داشته باشد ترجمه کند. برای ترجمه این کاراکترها باید از دوربین تلفن هوشمند خود استفاده کنید، کافیست عکس بگیرید و در یک چشم به هم زدن مترجم معنی آن کاراکتر را به شما نشان دهد. این مترجم زبان های کره ای، ژاپنی و چینی را به انگلیسی ترجمه می کند.

تریپ لینگو (TripLingo)

با این اپلیکیشن خیالتان راحت است که در کشوری غریب به راحتی از پس همه کارهایتان برمی آیید چون این فقط یک مترجم نیست و برنامه های مفید دیگری هم دارد. این اپلیکیشن یک واژه نامه را با مترجم فوری صوتی ترکیب کرده و در عین حال یک سری ابزارهای مسافرتی مفید مثل اطلاعات فوری، تبدیل واحد پول و محاسبه گر انعام دارد. با این اپلیکیشن حتی می توانید عبارت های پرکاربرد را به زبان های رسمی، غیر رسمی و عامیانه هم ترجمه کنید. این اپلیکیشن در بیش از 100 کشور دنیا استفاده می شود و توانایی ترجمه صوتی همزمان به 42 زبان را دارد.

اسپیک اند ترنسلیت (Speak & Translate)

این مترجم هم از آن اپلیکیشن هایی است که بر روی ترجمه گفتار به گفتار تمرکز کرده است البته برای زبان های غیر متداول تر فقط امکان ترجمه متن را دارد. برای استفاده از این مترجم باید اتصال به دیتا داشته باشید و کافیست کسی به یکی از زبان های متداولی مثل آلمانی، انگلیسی، عربی، یونانی، ترکی، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، هلندی، پرتغالی، لهستانی و … صحبت کند تا سریعا آن را ترجمه کند.

Papago

اگر قصد سفر به چین، کره یا ژاپن را دارد این مترجم می تواند خیلی برایتان مفید باشد. این مترجم فقط بر روی سه زبان کره ای، ژاپنی و مندرین تمرکز دارد و آن ها را به انگلیسی تبدیل می کند. وقتی بیش از چند راه برای ترجمه یک کلمه یا عبارت وجود داشته باشد اپلیکیشن از شما درخواست می کند تا از بین دو تصویر مختلف یکی را انتخاب کنید. این مترجم توانایی ترجمه آفلاین و مکالمه را هم دارد.

منبع: k-international.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1309

به "در سفر با این اپلیکیشن ها مترجم خصوصی دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر با این اپلیکیشن ها مترجم خصوصی دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید