گلکسی تب S9؛ هر آنچه در خصوص تبلت های نو سامسونگ می دانیم

به گزارش بازی های فکری، جدیدترین تبلت های پرچم دار سامسونگ تحت عنوان سری گلکسی تب S9 به زودی راهی بازار می شوند. سال گذشته سامسونگ برای اولین بار یک تبلت با پسوند اولترا راهی بازار کرد و قرار است سال جاری برای سری گلکسی تب S9 هم این رویکرد تکرار گردد. روی هم رفته کاربران زیادی چشم انتظار این تبلت ها هستند و در این مطلب به هر آنچه در خصوص آن ها می دانیم، می پردازیم.

گلکسی تب S9؛ هر آنچه در خصوص تبلت های نو سامسونگ می دانیم

سری گلکسی تب S9 از چند عضو تشکیل شده است؟

طبق گزارش های منتشر شده از طرف منابع مختلف، این خانواده از سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا تشکیل شده است. هر سه مدل قرار است در نسخه وای فای و نسخه با قابلیت اینترنت 5G به دست کاربران برسند. بنابراین مانند بیشتر تبلت های بازار، کاربران می توانند بین مدل فاقد سیم کارت و دارای سیم کارت دست به انتخاب بزنند.

تاریخ عرضه

سامسونگ اوایل 2022 در کنار گوشی های سری گلکسی S22، از تبلت های سری تب S8 هم رونمایی کرد. اما در مراسم رونمایی از گوشی های گلکسی S23، خبری از این تبلت ها نشد. در همان زمان بعضی افشاگران اظهار داشتند که سامسونگ میخواهد در رویداد رونمایی از تازهترین گوشی های تاشو خود، این تبلت ها را رسما معرفی کند. مدتی قبل سامسونگ اظهار داشت که تازهترین گوشی های تاشو این شرکت یعنی گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 در تاریخ 4 مرداد معرفی می شوند و قرار است در این رویداد با تبلت های سری گلکسی تب S9 و نسل تازه ساعت های هوشمند این شرکت هم روبرو شویم.

قابلیت های تبلت های سری گلکسی تب S9

طراحی

اول از همه باید به طراحی این تبلت ها بپردازیم. اولین مدلی که رندرهای آن منتشر شد، گلکسی تب S9 پلاس بود. بر اساس این رندرها، معین شد که سامسونگ تصمیم گرفته بار دیگر از همان زبان طراحی استفاده شده برای سری گلکسی تب S8 استفاده کند. با این تفاوت که دوربین های اصلی مانند گوشی های تازه سامسونگ، مستقیما روی پنل پشتی تعبیه شده اند و خبری از ماژول دوربین جداگانه نیست.

مدتی بعد از انتشار این رندرها، نوبت به رندرهای مربوط به مدل اولترا رسید. در این مورد هم شاهد تغییر زیادی از نظر طراحی نیستیم و بنابراین قرار است بار دیگر با ناچ نمایشگر روبرو شویم.

تا مدتی خبری از رندرهای مربوط به مدل استاندارد نبود اما بالاخره مدتی قبل یکی از افشاگران اولین رندرهای این مدل را هم منتشر کرد که جزئیات طراحی آن را به خوبی نشان می دهند.

بر اساس این رندرها، مهم ترین تفاوت ظاهری بین مدل استاندارد و دو مدل دیگر، بهره گیری مدل استاندارد از فقط یک دوربین اصلی است. این در حالی است که دو مدل دیگر از دوربین اصلی استفاده می نمایند.

معینات سخت افزاری

چند ماه قبل سایت SamMobile در یک گزارش اظهار داشت که سامسونگ برای تمام تبلت های سری گلکسی تب S9، گواهی IP67 را ارائه نموده است. این یک ارتقای مهم برای این تبلت ها محسوب می گردد زیرا نسل های قبلی آن ها هیچکدام ضدآب محسوب نمی شوند. بعلاوه در ماه آوریل، سامسونگ گواهی FCC را برای پشتیبانی از قلم S Pen دریافت کرد. گفته می گردد این قلم برای این تبلت ها از بلوتوث کم مصرف استفاده می نماید و بعلاوه مطابق انتظار، بر لبه تبلت ها یک نوار مگنتی تعبیه شده که می تواند قلم را شارژ کند.

یکی از افشاگران مدعی شده که گلکسی تب S9 اولترا مانند گوشی های سری گلکسی S23، از نسخه اورکلاک شده چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می نماید. با وجود اینکه این نسخه تفاوت خیلی زیادی با مدل اصلی ندارد، اما در هر صورت این مدل برای هسته اصلی از 0.16 گیگاهرتز سرعت کلاک بالاتری بهره می برد و پردازنده گرافیکی آن 39 مگاهرتز سرعت بیشتری ارائه می دهد.

در کنار پردازنده، همین افشاگر ظرفیت باتری گلکسی تب S9 اولترا هم فاش کرد. طبق این اطلاعات، این تبلت از باتری 10880 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که نسبت به باتری 11220 میلی آمپر ساعتی نسل قبلی اندکی کوچک تر محسوب می گردد. از طرف دیگر باید به اطلاعات فاش شده از افشاگر مشهور دنیای فناوری که با نام کاربری Ice Universe فعالیت دارد، اشاره کنیم. او گفته که گلکسی تب S9 اولترا از نمایشگر 14.6 اینچی با رزولوشن 2960 در 1848، حداکثر 16 گیگابایت رم و باتری 11200 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 45 وات به دست کاربران می رسد. بنابراین هنوز در خصوص ظرفیت باتری این تبلت نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم زیرا اطلاعات ضد و نقیضی مطرح شده است.

ظاهرا فقط مدل اولترا از شارژ 45 واتی پشتیبانی نمی نماید و طبق گواهی های منتشر شده، سامسونگ تصمیم گرفته سرعت شارژ مدل پلاس را هم به 45 وات برساند. در خصوص سرعت شارژ مدل پایه هنوز اطلاعات دقیقی فاش نشده ولی ممکن است این مدل هم سرعت شارژ 45 واتی داشته باشد. سامسونگ تصمیم گرفته مدل اولترا را در سه مدل 8/128 گیگابایتی، 12/256 گیگابایتی و 16/512 گیگابایتی به دست کاربران برساند. مدل های 12 و 16 گیگابایتی دارای حافظه داخلی مبتنی بر فناوری UFS 4.0 هستند و کاربران در صورت خرید مدل 8 گیگابایتی، با حافظه داخلی UFS 3.1 روبرو می شوند.

مدل پلاس این خانواده، با نمایشگر 12.4 اینچی مبتنی بر رزولوشن 1752 در 2800 راهی بازار خواهد شد. همانطور که در رندرها معین است، در پنل پشتی این تبلت دو دوربین اصلی قرار گرفته است و در پنل جلویی هم دو دوربین سلفی انجام وظیفه می نماید. بعلاوه این مدل از قلم S Pen پشتیبانی می نماید و دارای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر است.

یکی از تغییرات مجذوب کننده مدل استاندارد این خانواده این است که از نمایشگر 11 اینچی OLED بهره می برد. اگر این معینه صحت داشته باشد، مجذوب کنندهیت مدل استاندارد برای خریداران دوچندان خواهد شد زیرا دو نسل قبلی با نمایشگر LCD عرضه شده اند و سامسونگ فقط برای مدل های گران تر از نمایشگر AMOLED استفاده نموده است.

قیمت تبلت های سری گلکسی تب S9

در رابطه با قیمت مدل های خانواده گلکسی تب S9، طبیعتا قرار نیست با قیمت کمتر نسبت به نسل قبلی به دست کاربران برسند. این یعنی مدل استاندارد حدود 700 دلار قیمت دارد و برای خرید مدل پلاس و اولترا هم به ترتیب باید حدود 900 و 1100 دلار بپردازیم. البته بر اساس یک گزارش تازه، به نظر می رسد قیمت این تبلت ها در بازار اروپا به طور قابل توجهی بیشتر از نسل قبلی است. به طور معین در این گزارش آمده که مدل استاندارد 930 یورو قیمت دارد و سامسونگ برای مدل های پلاس و اولترا به ترتیب قیمت 1150 و 1370 یورو در نظر گرفته است.

در هر صورت حدود دو هفته دیگر شاهد رونمایی از این تبلت ها خواهیم بود و تا آن موقع بدون شک اطلاعات بیشتری از آن ها فاش می گردد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1402 بروزرسانی: 22 تیر 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1594

به "گلکسی تب S9؛ هر آنچه در خصوص تبلت های نو سامسونگ می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی تب S9؛ هر آنچه در خصوص تبلت های نو سامسونگ می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید