آشنایی با سوغات سرعین

به گزارش بازی های فکری، سرعین یکی از شهرهای استان اردبیل است که در دامنه کوه قرار گرفته و طبیعت زیبایی دارد. این شهر به خاطر داشتن آبگرم های طبیعی اش بسیار معروف است اما هنگام سفر یه این شهر نباید بدون خرید سوغات، آنجا را ترک کنیم. با راهنمای خرید سوغات سرعین همراه ما باشید.

آشنایی با سوغات سرعین
سرعین یکی از شهرهای زیبای استان اردبیل است که به طبیعت زیبا و داشتن آبگرم های فراوان اش معروف است. بسیاری از گردشگران به قصد آب درمانی به این شهر سفر می نمایند. فاصله این شهر تا مرکز استان (اردبیل) فقط 30 کیلومتر است و عمدتاً در طول سال دارای آب و هوای سردی است که شما را وادار می نماید در فصل های بهار و تابستان به آنجا سفر کنید.

در بیشتر نقاط این شهر امکانات رفاهی برای گردشگران فراهم است؛ به گونه ای که این شهر فقط با 5000 نفر جمعیت دارای 100 هتل و مهمانسرای مختلف است. یکی از ویژگی های این شهر راستا دسترسی به آن است که خودش یکی از مجذوب کننده ترین نقاط طبیعی ایران محسوب می گردد. اگر می خواهید از تماشا جاده های زیبای این منطقه لذت ببرید، می توانید از گردنه حیران و یا از جاده اسالم به خلخال به این نقطه خوش آب و هوا سفر کنید. اگر هم بخواهید از تهران به سرعین بروید باید حدود 600 کیلومتر مسافت را به مدت 7 ساعت رانندگی کنید و از راستا تهران - کرج - زنجان - اردبیل به سرعین برسید.

عسل طبیعی سرعین: سرعین به خاطر داشتن طبیعت پربار و مجذوب کنندهش از قدیم محلی مناسب برای پروش زنبور عسل بوده است که بدین طریق بومیان این منطقه عسلی طبیعی و خوشمزه را به بار می آورند. شما می توانید عسل طبیعی سرعین را حتی با موم های طبیعی آن بخرید. در سطح شهر مغازه های فراوانی وجود دارد که اختصاصا به فروش عسل طبیعی سرعین مشغول هستند.

کره و سرشیر: به خاطر شرایط طبیعی منطقه، دامپروری در بین مردم سرعین رونق فراوانی دارد. هر جا که صحبت از دام درجه یک باشد، نام محصولات لبنی نیز پیش می آید. اگر می خواهید یکی از برترین کره و سرشیرهای محلی عمرتان را میل کنید، حتماً به سراغ فروشندگان محلی این شهر بروید. شما بعلاوه می توانید کره و سرشیر این منطقه را به عنوان سوغات سرعین بخرید و برای عزیزان خود به همراه ببرید.

حلوای سیاه سرعین: بیش از 100 سال است که حلوای مخصوصی به نام حلوای سیاه در شهرهای مختلف استان اردبیل به وسیله مردم محلی برای مراسمات مهم از جوانه گندم، گردو، کره حیوانی، شیره عسل، پودر پسته و آرد سبوس دار تهیه می گردد. این حلوا بعلت طبع گرمی که دارد برای بهبود درد مفاصل و استخوان ها و حتی کمر درد بسیار مفید است. این حلوا سوغات خوبی برای کسانی است که به نوشیدن چای علاقه زیادی دارند؛ چرا که شیرینی زیاد این حلوا اجازه نمی دهد که بتوان اندازه زیادی از آن را میل نمود.

آش دوغ محلی: آش دوغ یکی از آشهای خوشمزه ای است که جز غذاهای سنتی شهر سرعین محصوب می گردد. این غذای خوشمزه از برنج و نخود خیس خورده، دوغ و سیر تهیه می گردد و زمان آماده سازی آن حدود 20 دقیقه است.

جاجیم: مهم ترین محصول صنایع دستی این شهر جاجیم است که در طرح های مختلف بومی، و متریال های طبیعی محلی به وسیله هنرمندان و بیشتر زنان محلی این منطقه تهیه می گردد.

بعلاوه در این شهر صنایع دستی دیگری کم و بیش فعال است و اگر به یکی از تولیدنمایندگان آن در بازارهای قدیمی شهر برخورد کردید می توانید به چشم یک سوغات خوب به این کالاها نگاه کنید. بر خی دیگر از این صنایع دستی این شهر شامل جوراب پشمی، انواع نمد، گلیم، خورجین، مصنوعات چرمی، ورنی و ... است که می توانید هر یک از آن ها را به عنوان سوغات سرعین خریداری نمائید.

برترین مکان های اقامتی در شهر سرعیناگر به شهر سرعین سفر نموده اید این نکته را بدانید که این شهر بهشت چشمه های آب گرم است که گردشگران از سراسر کشور به این منطقه مراجعه می نمایند تا از خواص درمانی این چشمه های جوشان بهره مند شوند. به همین علت است که در این شهر شما مشکل اقامتی نخواهید داشت زیرا هتل ها و مسافرخانه های فراوانی با امکانات مختلف پذیرای مردم هستند. ما در ادامه مشخصات چند هتل مناسب برای اقامت در سرعین را به شما معرفی می کنیم:

هتل سپید سرعین: میدان گاومیش گلی، ابتدای خیابان ژنرال

خانه معلم سرعین: خیابان دانش، معلم غربی، روبروی بهداشت

هتل آپارتمان جمشید: بلوار دانش، جنب آبدرمانی سبلان

هتل امید سرعین: خیابان ولی عصر، روبروی آبدرمانی ارشاد (پهنلو)

هتل لاله سرعین: خیابان دانش، مقابل آب درمانی سبلان

هتل بوستان سرعین: خیابان دانش، معلم شرقی، پلاک 1

هتل رضوان خلیج فارس سرعین: میدان دانش، خیابان بعثت

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1255

به "آشنایی با سوغات سرعین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوغات سرعین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید