7 میلیارد تومان بابت هزینه خدمات حمایتی به دانش آموزان استثنایی پرداخت می گردد

به گزارش بازی های فکری، تهران (پانا) - به گفته معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تا انتها سال جاری، مبلغ 7 میلیارد تومان بابت هزینه های پزشکی و دارویی دانش آموزان استثنایی به خانواده ها پرداخت می گردد.

7 میلیارد تومان بابت هزینه خدمات حمایتی به دانش آموزان استثنایی پرداخت می گردد

مجید هداوند معاون توانبخشی و محمدحسن بزرگ عراقی معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری این سازمان که امروز دوشنبه 20 بهمن ماه 99 برگزار گردید درباره حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه در بخش های خدمات توانبخشی، دارویی و آموزش بچه ها دارای مشکل یادگیری شرح دادند.

محمدحسن بزرگ عراقی معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره هزینه های پرداختی سازمان در بخش دارویی گفت: بر اساس طرح خدمات حمایتی در بخش های بیمارستانی، آزمایشگاهی و دارویی، اگر دارویی برای دانش آموز تهیه گردد هزینه آن پس از آنالیز پرونده پرداخت می گردد.

وی اضافه کرد: در سال 98 بیش از 11 هزار پرونده و در سال 99 از اول مهر تا امروز بیش از 6 هزار پرونده را آنالیز کردیم - چون در اواخر سال حجم پرونده ها افزایش می یابد - و همه این پرونده ها پس از تایید پرداخت می شوند؛ یعنی پرونده هزینه ها از زمانی که به سازمان می رسد طی کمتر از یک ماه آنالیز و به خانواده پرداخت می گردد.

معاون سازمان استثنایی درباره انواع هزینه های پرداختی از سوی سازمان گفت: خدمات بیمارستانی، پاراکلینیکی، اسکن ها و داروهای مکمل و حتی برخی غذاهای خاص همگی پرداخت می گردد.

وی تاکید نمود: از شروع سال تحصیلی تا امروز 4 میلیارد تومان پرداخت شده و ما پرداخت مبلغ 7 میلیارد تومان را تا انتها سال پیش بینی کردیم.

بزرگ عراقی در پاسخ به سوالی درباره خدمات سنجش سلامت جسمی و تحصیلی گفت: در آمارهایی که از سال 94 داریم تغییر محسوسی در آمارها دیده نشده است؛ اما به دلیل ابزارهای مورد استفاده در سنجش، ممکن است برخی مسائل یادگیری شناسایی نگردد.

وی اضافه کرد: در گذشته خانواده ها در بخش دیرآموزی یا اوتیسم معلولیت بچه هایشان را پنهان می کردند، اما خوشبختانه امروز والدین تمایل دارند آموزش این بچه ها را پیگیری نمایند.

مجید هداوند معاون توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز درباره نیروها و خدمات توانبخشی سازمان گفت: خدمات توانبخشی بیرون مدرسه هرسال افزایش یافته و سال جاری به 7 میلیارد تومان رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره به روز بودن خدمات توانبخشی گفت: همکاران ما از نظر دانش توانبخشی به روز هستند اما ممکن است کمبودی در بخش تجهیزات باشد. امروز خدمات توانبخشی به صورت حضوری در مدارس و مراکز سراسر کشور در حال ارائه است.

هداوند در همین خصوص اضافه کرد: از سال گذشته مربیان پیش دبستانی درباره دانش آموزان دیرآموز آموزش دیدند و کلاس های جبرانی برای آنها پیش بینی شده است تا، با تغییر در شیوه آموزشی و محتوا ، آنها را برای شرکت در کلاس های عادی آماده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 817

به "7 میلیارد تومان بابت هزینه خدمات حمایتی به دانش آموزان استثنایی پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 میلیارد تومان بابت هزینه خدمات حمایتی به دانش آموزان استثنایی پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید