47 هزار واحد مسکن در اردبیل مقاوم سازی شد

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در سال ها اخیر از 111 هزار واحد مسکونی روستایی شناسایی شده برای مقاوم سازی 47 هزار واحد از آنها مقاوم سازی شده است.

47 هزار واحد مسکن در اردبیل مقاوم سازی شد

جهت دریافت خدمات اجرای عایق روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از اردبیل٬ علی آذرنژاد پیش از ظهر امروز در همایش علمی نظام فنی و مهندسی روستایی در تالار حافظ اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل 111 هزار واحد مسکونی روستایی شناسایی شده که در سال های اخیر 47 هزار واحد از آنها مقاوم سازی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر چهره روستاها و اهمیت دادن به بازسازی مناطق خسارت دیده ازمحل حوادث زلزله گفت: در زلزله سال 69 گیلان٬ 75 اردبیل و 91 ارسباران بسیاری از واحدهای روستایی کم دوام و بی دوام تخریب شد اما همه واحدهای مقاوم سازی شده در امان باقی ماندند به طوری که اگر همه واحدها مقاوم بود٬ ما 760 کشته در زلزله اردبیل و 312 کشته در زلزله ارسباران را شاهد نبودیم.

آذرنژاد ضرورت به کارگیری تکنولوژی های جدید در امر ساخت و سازها و تقویت واحدهای مسکونی در برابر بلایای طبیعی نظیر زلزله یادآور شد و اضافه نمود: باید مهندسان ما به ساخت و سازهای باکیفیت و بادوام همراه با استفاده از مصالح سبک روی بیاورند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بر اهمیت کیفیت ساخت و سازها تاکید و بیان نمود: نباید روی این مسئله قصور و کوتاهی یا چشم پوشی داشته باشیم چرا که ماهیت حضور ناظران فنی روستایی یک ماهیت نظارت کیفی است.

وی با بیان اینکه نباید بعد از بازسازی واحدها حتی در وقوع زلزله های بالای 6 ریشتر زمینه تخریب و آسیب دیدن واحدهای مسکونی را ببینیم توضیح داد: باید به سمتی حرکت کنیم تا همچون کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نظیر ژاپن کمترین آسیب ها در وقوع زلزله رخ بدهد.

آذرنژاد اظهار کرد: در استان اردبیل 8 درصد بالاتر از میانگین کشوری امر مقاوم سازی واحدهای روستایی رخ داده که جای خوشحالی دارد اما باید با بهره گیری از سازه های سبک به سمتی حرکت کنیم تا میزان تلفات بر اثر ریخت سنگ آجر و یا نماهای بسیار ضخیم اسباب کشته شدن افراد زیادی فراهم نیاید.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از ناظران فنی ساختمان ها خواست تا بدون توجه به بعضی درخواست ها و مطالبات غیرقانونی از سوی بعضی روستاییان در کیفیت و استحکام بنا قصور و کوتاهی را جایز ندانند.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 237

به "47 هزار واحد مسکن در اردبیل مقاوم سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "47 هزار واحد مسکن در اردبیل مقاوم سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید