کشف شواهد معماری و یافته های باستان شناختی در ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه

به گزارش بازی های فکری، کاوش ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه به کشف شواهد معماری و یافته های باستان شناختی از قرون میانه اسلامی، صدر اسلام و اواخر دوره ساسانی منجر شد.

کشف شواهد معماری و یافته های باستان شناختی در ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

میراث آریا: روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، حامید نورسی سرپرست کاوش ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه امروز سه شنبه 15 مهرماه 99 با اعلام این خبر گفت: هدف اصلی از کاوش این فصل، شناسایی بقایای معماری و شناخت لایه های فرهنگی در ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه بوده است.

او با اشاره به فعالیت های انجام گرفته به منظور بازشناسی و بازسازی فضاهای معماری از بین رفته طی صدسال اخیر در ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه خاطر نشان کرد: با توجه به تخریب های اجرا شده، فعالیت های باستان شناسی در سطح هم تراز با گنبدخانه مسجدجامع شروع شد.

نورسی اضافه نمود: با پیگیری فرایند کاوش در این ضلع از مسجد، آثار معماری مانند دیوارهای قطور سنگی، آبراهه، پایه ستون و سایر فضاهای معماری مورد شناسایی نهاده شد.

او توضیح داد: با توجه به یافته های باستان شناختی شاخص همانند انواع سفال ها و دیگر یافته های فرهنگی و مطالعات اولیه روی این یافته ها، می توان اذعان کرد که این بخش از شهر ارومیه طی قرون میانه اسلامی، صدر اسلام و اواخر دوره ساسانی ساکن بوده اند.

سرپرست کاوش ضلع شرقی مسجدجامع ارومیه ابراز امیدواری کرد: با انجام مطالعات بیشتر طی فصل های آینده، اطلاعات بیشتری از ادوار مختلف تاریخی این بخش به دست خواهد آمد.

او خاطر نشان کرد: این فصل از کاوش مسجدجامع ارومیه با همت و حمایت اداره کل آذربایجان غربی و با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 537

به "کشف شواهد معماری و یافته های باستان شناختی در ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شواهد معماری و یافته های باستان شناختی در ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید