کسر امتیاز از استقلال و سقوط به لیگ پایین تر؟ ، انتها مهلت استقلال ؛ این دیگر شوخی نیست

به گزارش بازی های فکری، فیفا تا آخر فروردین به استقلال برای پرداخت بدهی استراماچونی مهلت داده است و در صورتی که باشگاه نتواند این کار را انجام دهد، پنجره بعدی آبی ها بسته خواهد شد.

کسر امتیاز از استقلال و سقوط به لیگ پایین تر؟ ، انتها مهلت استقلال ؛ این دیگر شوخی نیست

به گزارش خبرنگاران، استقلال طبق اعلامی که 9 ماه پیش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده بود تا 31 مارس که دیروز بود، فرصت داشت تکلیف بدهی های داخلی و خارجی خود را معین و اسناد آن را در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آپلود کند که باشگاه این کار را انجام نداد! طبیعتا کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه های آینده مجوز حرفه ای این تیم را تایید نمی نماید و استقلال یک بار دیگر شانس حضور در بازی های لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد. اما این فیفاست که جرایمی برای تیم هایی که بدهی های خارجی خود را پرداخت نمی نمایند در نظر می گیرد و رسیدگی به این پرونده از دست کنفدراسیون ها خارج است.

به طور معمول جرایمی که فیفا برای باشگاه های بدهکار در نظر می گیرد پله به پله است و در گام نخست پنجره نقل و انتقالاتی تیم را می بندد. فیفا در صورتی که استقلال تا انتها فروردین بدهی استراماچونی را پرداخت نکند، فورجه تازهی به آبی ها می دهد، اما در فورجه تازه جرایم سنگین تری برای آبی ها در نظر خواهد گرفت که به نظر می رسد بعد از بستن پنجره کسر امتیاز و در ادامه سقوط به دسته پایین تر است. بنابراین به سود استقلال است در فرصت به جای مانده تا انتها فروردین بدهی مربی ایتالیایی خود را پرداخت کند، چون به خوبی می دانیم که احکام صادره از سوی فیفا ضمانت اجرایی دارد و برخورد فیفا با تیم های بدهکار همچون برخورد کمیته شرایط فدراسیون فوتبال ایران با باشگاه های بدهکار نیست.

استقلال برای اینکه برای بار دوم تایید مجوز حرفه ای اش با چالش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو نگردد، نامه ای را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نموده است و خواهان این شده کنفدراسیون فوتبال آسیا برای همه تیم های بدهکار که تا اکنون بدهی هایشان را پرداخت ننموده اند، فرصت تازهی در نظر بگیرد که متاسفانه باید گفت درصد قبول این درخواست از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار کم است! به این خاطر که کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها به تیم استقلال بلکه به همه تیم ها برای پرداخت بدهی ها 9 ماه فرصت داده بود و گفته بود تیم ها آرایی که تا 11 دی قطعی شده است را باید تا 31 مارس معین تکلیف و اسناد مربوط به آن را در سایت مخصوص کسب مجوز حرفه ای بارگذاری نمایند که باشگاه استقلال این کار را انجام نداده است!

استقلال در شرایطی که اکنون هم در لیگ برتر مدعی قهرمانی است و هم در جام حذفی روزهای بحرانی را سپری می نماید، در پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی و پاداش پیروزی ها هم عاجز است و بدون شک ادامه این روند می تواند پرونده های تازهی را برای آبی ها هم در فیفا و هم در کنفدراسیون فوتبال آسیا طرح کند. به خصوص که اکنون بازیکنان و مربیان داخلی هم ترجیح می دهند شکایت های خود علیه باشگاه های ایرانی را در کنفدراسیون فوتبال آسیا ثبت نمایند. با این حال جای خوشحالی است که ریکاردو ساپینتو در رأس هرم تیم که 4 ماه بدون حقوق و دستمزد کار را پیش می برد، گفت به خاطر طرفداران بدون توجه به مسائل مالی به مبارزه خود ادامه می دهد تا تیم شانس های قهرمانی خود در لیگ برتر و جام حذفی را از دست ندهد. او اگر همچون استراماچونی به بهانه مسائل مالی اردوی تیم را ترک می کرد، به طور حتم اوضاع استقلال بحرانی تر می شد. استقلال نه پول دارد که بدهی استراماچونی را پرداخت کند و نه حتی پاداش پیروزی های اخیر را به بازیکنان و کادر فنی اش پرداخت کند، بطوری که آنها ماه هاست از باشگاه پول نگرفتند و شب عید هم دست خالی به خانه های خود رفتند!

استقلال در شرایطی با این بحران ها روبرو است که نه به بخش خصوصی واگذار می گردد! و نه دولت بر اساس مصوبه مجلس ازاین تیم حمایت می نماید. این در حالی است که بیشتر تیم های حاضر در لیگ برتر یا به بنگاه های مالی مهم کشور وصل هستند یا به صورت خصوصی اداره می شوند! و این چالش، دو تیم بزرگ فوتبال کشور یعنی استقلال و پرسپولیس را برای نتیجه گیری در لیگ قهرمانان آسیا با مشکل روبرو خواهد نمود و اکنون شاهد هستیم که استقلال شانس حضور در این بازی ها را از دست داده است، چون مدارک مربوط به پرداخت بدهی ها را در آخرین فرصت در سایت مربوط به کسب مجوز حرفه ای بارگذاری ننموده است. در چنین شرایطی تماشاگران استقلال امیدوارند دست کم در روزهای آینده این بدهی ها پرداخت گردد تا تیم با کابوس کسر امتیاز و سقوط روبرو نگردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1402 بروزرسانی: 12 فروردین 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1552

به "کسر امتیاز از استقلال و سقوط به لیگ پایین تر؟ ، انتها مهلت استقلال ؛ این دیگر شوخی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسر امتیاز از استقلال و سقوط به لیگ پایین تر؟ ، انتها مهلت استقلال ؛ این دیگر شوخی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید