بیرانوند؛ بازگشت مردی که می خواست اروپا را فتح کند

به گزارش بازی های فکری، چندماهی می گردد که از علیرضا بیرانوند به عنوان یکی از خرید های تازه باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده نام برده می گردد. روز گذشته عنوان شد که او با پرسپولیسی ها به توافق رسیده و بعد از مرتضی پورعلی گنجی، دومین خرید پرسپولیس در فصل آینده است. بازگشت بیرانوند به پرسپولیس خبر خوبی است، چون این تیم در فصل جاری لطمه زیادی از خط دروازه خورده و حالا با حضور بیرو، آن هم در آستانه جام جهانی که قطعا او انگیزه زیادی برای درخشش خواهد داشت، دوطرف می توانند حسابی سود ببرند. باوجود بازگشت بیرانوند به پرسپولیس نمی گردد از کنار شکست سنگین او در فوتبال اروپا گذشت.

بیرانوند؛ بازگشت مردی که می خواست اروپا را فتح کند

مردی که زمان جدایی از پرسپولیس گفته بود فقط به شش ماه زمان احتیاج دارد تا اروپا را فتح کند و به یکی از تیم های بزرگ این قاره برود، تازه بعد از شش ماه نیمکت نشینی اولین بازی اش را در ترکیب تیم نه چندان مطرح آنتورپ انجام داد. تیم بلژیکی که امید زیادی به درخشش دروازه بان تیم ملی ایران داشت با خرید یک جایگزین فرانسوی، بیرانوند را به نیمکت دوخت تا رفته رفته کار برای علیرضا سخت شود. این طور شد که بیرانوند در فصلی بسیار کابوس وار، در لیگ بلژیک فقط

10 بار فرصت بازی کردن در لیگ را به دست آورد که در این مدت 11 بار دروازه اش باز شد و در چهار بازی هم پیروز به ثبت کلین شیت (بسته نگه داشتن دروازه در طول یک بازی) شد. بیرانوند که همچنان اصرار داشت به کارش در فوتبال اروپا ادامه دهد، در انتخابی بحث برانگیزتر، سر از لیگ پرتغال درآورد و این بار به تیمی به مراتب ضعیف تر از آنتورپ یعنی بواویشتا در پرتغال پیوست. بیرانوند که گمان می کرد حضور در این تیم ضعیف تضمین کننده فیکس بازی کردن اوست، می خواست از فرصت مجددی که در اختیارش قرار گرفته نهایت استفاده را ببرد، ولی عجیب اینکه سناریویی را مشابه آنچه در آنتورپ سپری نموده بود، تجربه کرد.

البته که سناریو تلخ تر هم بود، چون در این باشگاه رقابت را به یک دروازه بان 40 ساله واگذار کرد و بیشتر کار را از روی نیمکت و سکو دنبال کرد. آمار بیرانوند در لیگ پرتغال اصلا خوب نبود. او هشت بار بازی کرد که 15 گل خورد و فقط دو بار پیروز به ثبت کلین شیت شد. بیرو مجموعا در طول یک فصل 675 دقیقه بازی کرد و قریب به 24درصد کل بازی ها را در ترکیب اصلی بواویشتا حضور داشت. ضمن اینکه نیمکت نشینی های مکرر او در این تیم پرتغالی در برهه ای، حضور فیکسش در ترکیب تیم ملی ایران را هم به خطر انداخت و او نیمکت نشین امیر عابدزاده شد.

بیرانوند در شرایطی بعد از جدایی اش از پرسپولیس به این باشگاه برمی شود که درمجموع بازی هایی که در دو لیگ اروپایی به میدان رفته فقط 18 بار بازی نموده است. درست است که شرایط برای بازی کردن یک دروازه بان آسیایی در فوتبال اروپا بسیار سخت است، ولی بیرانوند هم با انتخاب های بحث برانگیزی که در این مدت داشت، نتوانست انتظارات را برآورده کند. او زمانی که از پرسپولیس جدا شد، یکی از برترین دروازه بان های آسیا و برترین دروازه بان ایران بود.

بیرانوند تا پای انتخاب به عنوان برترین بازیکن سال آسیا هم پیش رفت، ولی رقابت را به رقیب قطری واگذار کرد. حالا در آستانه جام جهانی، بازگشت او به پرسپولیس می تواند سکوی پرتاب مجددی برای او باشد. بیرانوند در جام جهانی 2018 روسیه هم در ترکیب اصلی تیم ملی ایران به میدان رفت و صحنه ماندگار سیو پنالتی کریستیانو رونالدو را رقم زد. او تا مدت ها مجبور بود راجع به آن صحنه در تبادل نظر های مختلف حرف بزند. حتی گفته بود در بلژیک و پرتغال هم درباره مهار آن ضربه پنالتی از او سؤال های مختلفی می پرسند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1412

به "بیرانوند؛ بازگشت مردی که می خواست اروپا را فتح کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیرانوند؛ بازگشت مردی که می خواست اروپا را فتح کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید