چگونه با کمترین هزینه دکوراسیون خانه خود را متحول کنیم؟

به گزارش بازی های فکری، تغییر دکوراسیون خانه کاری هزینه بر و سخت اما لذت بخش است. اما نگران نباشید، لازم نیست به خاطر هزینه های بالا از لذت داشتن خانه ای نو بگذرید فقط کافیست نکاتی که در ادامه مقاله گفته می گردد را به کار بگیرید تا بتوانید خانه خود را نو و زیبا کنید.

چگونه با کمترین هزینه دکوراسیون خانه خود را متحول کنیم؟

جهت دریافت خدمات آلاچیق آماده قیمت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

تغییر رنگ دیوارها

با تغییر رنگ دیوارها به راحتی می توانید دکوراسیون خانه خود را متحول کنید. این تغییر به قدری عظیم و چشم نواز خواهد بود که از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد. نیازی نیست تمام خانه را رنگ کنید یک یا دو دیوار را در نظر گرفته و با رنگی که دوست دارید رنگ آمیزی کنید. اگر خانه شلوغی ندارید استفاده از کاغذ دیواری و پوسترهای طرحدار نیز می تواند جالب باشد.

البته فقط دیوارها نیستند که قابلیت رنگ شدن دارند. کابینت های چوبی، دراورها و سایر وسایل چوبی منزل نیز با یک سمباده کشی و رنگ کاری می توانند به کلی عوض شوند.

عوض کردن مبلمان

مبل ها از مهمترین اجزای نشیمن هستند و تغییر آنها یک تغییر عظیم در دکوراسیون خانه است. عوض کردن مبلمان هزینه بر خواهد بود. با این حال شما می توانید با عوض کردن رنگ مبل یا کوسن ها این تغییر را ایجاد کنید. کوسن های رنگی یا طرحدار با رنگ های شاد و تند انتخابی جسورانه هستند. البته می توانید با خرید یک دست مبلمان دست دوم در حد نو علاوه بر تغییر دکوراسیون، مبل های جدیدی نیز داشته باشید.

جابه جایی وسایل

بسیار ساده تنها با جا به جایی وسایل خانه می توانید بدون هیچ هزینه ای تغییری عظیم در دکوراسیون خانه ایجاد کنید. جای مبل، تلویزیون ، میز کنسول و … را عوض کنید. البته این کار شاید ساده و بدون هزینه به نظر برسد اما باید توجه داشته باشید با جا به جایی وسایل خانه کوچک یا شلوغ جلوه نکند.

استفاده از گیاهان

از گیاهان در خانه خود بهره ببرید تا شادی، طراوت و انرژی را به محیط اضافه کنید. با اضافه کردن گل و گیاه به خانه بدون تغییر دکوراسیون خانه خود را متحول خواهید کرد. هر قسمت از خانه را که دوست دارید با گیاهی مناسب پر کنید. گوشه های خانه ، کنار مبل ، روی میزها یا روی اپن حتی روی دیوارها همگی جایی مناسب برای استفاده از گیاهان هستند.

استفاده از آینه را از قلم نیاندازید

آینه نماد پاکی است. استفاده از آینه در دکوراسیون می تواند چهره خانه را عوض کند. فقط کافیست از آینه در جای مناسب بهره ببرید. برای مثال استفاده از آینه در جلوی پنجره یا در ورودی با بازتاب نور محیط خانه را بزگتر نشان می دهد. امروزه آینه ها در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند و شما می توانید از طرح های مدرن بهره ببرید.

نصب چند تابلوی جدید

تابلوها با رنگ های زیبا هماهنگی و تعادل را به محیط خانه شما اضافه می نمایند. برای مثال اگر در خانه شما بیشتر وسایل رنگ هایی سرد دارند با چند تابلو با رنگ گرم تعادل برقرار می گردد. تابلوها ارزان هستند و به راحتی می توانید آنها را به خانه اضافه کنید. فقط باید به سبک دکوراسیون و رنگ های استفاده شده در خانه توجه کنید.

برای مثال در خانه های مدرن و مینیمال تابلوهای عظیم و ساده استفاده می گردد و برای خانه های کلاسیک ایرانی بهتر است از تابلو فرش استفاده گردد. از آنجا که تابلو فرش می تواند گران باشد پیشنهاد می کنیم به تابلو فرش دست دوم نیز فکر کنید.

نورپردازی درست

نورپردازی برای تغییر دکوراسیون یک ایده نسبتا کم خرج است و شما به راحتی می توانید آن را اجرا کنید تا خانه خود را دگرگون کنید. استفاده از آباژور ، لوسترهای زیبا ، لامپ روی دیوار و … از راه های عالی برای نورپردازی هستند. فقط سعی کنید در قسمت هایی از خانه که واقعا به نور بیشتر نیاز دارند از نورپردازی استفاه کنید. اگر خانه کم نوری دارید در قسمت هایی که می خواهید برجسته تر شوند و بیشتر به چشم آیند نورپردازی بهترین گزینه است.

به وسایل دکوری دقت کنید

نباید خانه خود را با دکوری پر کنید. در این صورت یک خانه شلوغ خواهید داشت که زیبایی خاصی ندارد و هیچ کدام از دکوری هایتان به چشم نخواهند آمد. پس اگر دکوری های زیادی دارید بهتر است با سلیقه خود و سایر افراد خانه بعضی را جمع کنید و در انبار بگذارید یا بفروشید.

برعکس اگر خانه ای ساده و خالی و بدون دکوری دارید پیشنهاد می کنیم چند دکوری زیبا به خانه خود اضافه کنید. برای مثال استفاده از جاشمعی زیبا یا مجسمه و حتی چند ظرف قدیمی و زیبا یک ایده خوب است.

از هنر دست خود بهره ببرید

اگر با بافتنی ، قلاب بافی ، نقاشی ، تهذیب یا سایر هنرها آشنایی دارید بهتر است از اثر هنری خود در خانه برای زیبایی بهره ببرید. برای مثال از نقاشی های خود به جای تابلو بهره ببرید. یا یک بافتنی زیبا ببافید و روی مبل خود قرار دهید. در هر صورت کارهای هنری دستی ارزش و زیبایی بسیاری دارند زیرا شما آن ها را با ذوق و اشتیاق خود خلق می کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 400

به "چگونه با کمترین هزینه دکوراسیون خانه خود را متحول کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با کمترین هزینه دکوراسیون خانه خود را متحول کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید